Publication:
Eğitim-Öğretim Süreçlerinin Olağanüstü Koşullarda Sürdürülmesiyle İlgili Bir İnceleme

dc.contributor.authorSeferoglu, Suleyman Sadi
dc.contributor.authorAltun, Emrah
dc.date.accessioned2025-12-11T01:46:47Z
dc.date.issued2024
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempHacettepe Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.description.abstractEğitim, hayatın olağan akışının bozulduğu kriz durumlarından en çok etkilenen etkinliklerdendir. Yakın zamanda Türkiye'de yaşanılan COVID-19 salgını ve 6 Şubat depremleri, olağanüstü koşullarda eğitimi sürdürme çabalarına verilebilecek güncel örneklerdendir. Bu süreçlerde uzaktan eğitim merkezleri, eğitimin sürdürülmesinde kritik rol oynamıştır. Bu nedenle, gelecekteki olası kriz durumlarına hazırlıklı olunabilmesi için krizlerde aktif rol alan kuruluşların yaşadığı deneyimlerin irdelenmesi önemlidir. Bu perspektifle hazırlanan çalışmanın amacı, COVID-19 salgını nedeniyle acil uzaktan eğitime geçen bir yükseköğretim kurumunun uzaktan eğitim merkezinin deneyimlerini içerik geliştirme birimi perspektifinden incelemektir. Durum çalışması olarak yürütülen çalışmada veriler yarı yapılandırılmış görüşmelerden ve dokümanlardan toplanarak içerik analizine tabi tutulmuştur. Analiz neticesinde teknolojinin rolü, krizin yönetimi, çalışma şeklindeki zorunlu değişiklikler, iletişimin önemi, uygun görev dağılımının önemi, yeni duruma uyum sağlamadaki zorluklar, krizin derinleşmesine karşı alınan önlemler ve kriz durumunun ortaya çıkardığı yeni görevler gibi hususlar öne çıkmıştır. Ayrıca, çalışma koşullarında ciddi değişikliklerin meydana geldiği, geçmişten gelen birikim nedeniyle adaptasyon sorunu yaşanmadığı, iş yükü artışı ve alınan tedbirlere uyulmaması gibi sorunların yaşandığı, zorunlu altyapı yatırımlarının yapıldığı ve yeni iletişim kanallarına ihtiyaç duyulduğu görülmüştür. Bu sonuçlar çerçevesinde, her krizin kendi dinamiklerine uygun hareket edilmesi, alternatif iletişim kanallarının tesisi, acil eylem planlarının yapılması, kriz liderlerinin belirlenmesi ve periyodik tatbikatların yürütülmesi başta olmak üzere çeşitli önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.identifier.doi10.24315/tred.1396676
dc.identifier.endpage1479en_US
dc.identifier.issn2630-6301
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1459en_US
dc.identifier.trdizinid1267002
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24315/tred.1396676
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1267002/egitim-ogretim-sureclerinin-olaganustu-kosullarda-surdurulmesiyle-ilgili-bir-inceleme
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/46142
dc.identifier.volume14en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTrakya Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleEğitim-Öğretim Süreçlerinin Olağanüstü Koşullarda Sürdürülmesiyle İlgili Bir İncelemeen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files