Publication:
Öğrenilmiş Çaresizlik Davranışının Genellenme Derecesi İle Kader İnancı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu araştırmanın amacı, öğrenilmiş çaresizlik kuramı ile kader inancını teorik olarak ele almak ve alan araştırması yöntemi ile aralarındaki ilişki düzeyini tespit etmektir. Üniversite öğrencilerinin kader inancı değişkenleri ile öğrenilmiş çaresizliğe özgü yükleme biçimleri arasında önemli bir ilişkinin olup olmadığı alan araştırması ile incelenmiştir. Alan araştırması 2007-2008 öğretim yılında, Ondokuz Mayıs Üniversitesine bağlı çeşitli fakültelerden, random yöntemi ile seçilen 589 üniversite öğrencisi üzerinde uygulanmıştır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Anketi ve Yükleme Biçimi Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin istatistiksel analizi ise, varyans analizi, ki kare analizi ve LSD testleri ile yapılmıştır. Bu araştırmanın sonucunda üniversite öğrencilerinin kader inançları ile öğrenilmiş çaresizlik düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olmadığı bulgusuna ulaşılmıştır.Anahtar Sözcükler: Öğrenilmiş Çaresizlik, Kader İnancı, Kadercilik, Kontrol Odağı, Yükleme Biçimi.
The main purpose of this study is to examine the relationship between the theory of learned helplessness and the understanding of fate of university students theorically and to explore the level of relationship between them based on the field research. An Attributional Style Questionnaire and Individual Acknowledgement Questionnaire were administered to 589 undergraduate students selected by a random technique at several Ondokuz Mayıs University facilities in the academic year of 2007-2008. It analyses whether there is a significant relationship between the variables of fate understanding of undergraduate students and their evaluating of learned helplessness based on the field research. The data were analysed through using the variance analysis, chi square and LSD tests. It is found that there was no significant relationship between the faith of fate of undergraudate students and the levels of learned helplessnes.Key Words: Learned Helplessness, Fate, Fatalism, Locus of Control, Attributional Style.

Description

Tez (doktora) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2009
Libra Kayıt No: 58385

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

163

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By