Publication: Öğretimde Verimliliği Sağlama: Küçük Grup Öğretim Düzenlemesi ve Gözleyerek Öğrenme
Abstract
Bu çalışmanın amacı, küçük grup öğretim düzenlemesine ve küçük grup öğretimdüzenlemesi içinde gerçekleşen gözleyerek öğrenme sürecine ilişkin ayrıntılı bilgi sunmaktır.Gerçekleştirilen bu çalışmada önce küçük grup öğretim düzenlemesine ve küçük grup öğretimdüzenlemesiyle öğretimi planlamanın basamaklarına ilişkin bilgi verilmiştir. Küçük grup öğretimdüzenlemesine ilişkin basamaklar gruptaki katılımcıların sayısını belirleme, öğretilecek hedefbecerilere karar verme, kullanılacak öğretim yöntemini belirleme, oturumlardaki denemeleriplanlama, dikkat çekici ipucunu belirleme, gruptaki katılımcıların tepkilerine nasıl tepkidebulunulacağına karar verme, bireysel ya da grup ölçütü belirleme, öğretimi sunma ve etkililiğinibelirlemedir. Ardından gözleyerek öğrenme sürecinin kuramsal alt yapısına yönelik açıklamalaryapılarak küçük grup öğretim düzenlemesi içinde gözleyerek öğrenmenin nasılgerçekleştirilebileceği üzerinde durulmuştur. Çalışmada tek-basamaklı davranışların öğretimineilişkin küçük grup öğretim düzenlemesiyle son yıllarda gerçekleştirilmiş araştırmalara yerverilmiştir. İncelenen araştırmalarda küçük grup öğretim düzenlemesinde yer alan farklı yaştakiyetersizliği olan bireylerin hem kendi hedef davranışlarını hem de gözleyerek gruptaki diğerbireylerin hedef davranışlarını öğrenebildikleri ifade edilmiştir. Çalışmada ilgili araştırmalarayönelik bulgular paylaşılarak uygulamacılara yönelik önerilere yer verilmiştir.
Description
Keywords
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Anadolu Journal of Educational Sciences International
Volume
10
Issue
1
Start Page
729
End Page
762
