Publication:
Ortaokul Öğrencilerinin Haklarının Farkındalığının İncelenmesi

dc.contributor.advisorGelen, İsmail
dc.contributor.authorKıdıl, Kübra
dc.date.accessioned2020-07-21T22:04:26Z
dc.date.available2020-07-21T22:04:26Z
dc.date.issued2019
dc.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı / Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2019en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 128643en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı ortaokul öğrencilerinin haklarını farkında olup olmadığını öğrenmek ve bu farkındalığın cinsiyet, sınıf seviyesi, babanın eğitim durumu, annenin eğitim durumu, aile durumu, kardeş sayısı, aylık gelir düzeyi, alınan ders, kulüp, not durumu, kardeşler arası sıra, oda durumu, konut, yerleşim birimi değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemektir. Bu amaçla Samsun ili ve ilçelerindeki ortaokul öğrencileri evren, her ilçeden random yoluyla seçilen her şubeden en az birer sınıf ise örneklem olarak seçilmiştir. Örneklem üzerinde araştırmacı tarafından hazırlanan 25 maddelik anket kullanılarak bilgi toplanmıştır.Cr α=0,82 bulunmuştur.Bu amaçla toplam 2551 ortaokul öğrencisine anket uygulanmıştır. Anket sonucuna göre ortaokul öğrencilerinin haklarının farkındalığının cinsiyet, ailedurumu, kulüp, konut gibi değişkenlere bağlı olmadığı; sınıf düzeyi, babanın öğrenim durumu,anne öğrenim durumu, kardeş sayısı, gelir düzeyi, alınan ders,not durumu, kardeşler arası sıra,oda durumu, yerleşim birimi gibi değişkenlere bağlı olduğu görülmüştür. Bu doğrultuda sonuç ve öneriler yazılmıştır.Akademik başarısı düşük olan öğrencilerin haklarının farkındalık durumunun daha yüksek olduğu görülmüştür. Odasını yaşıtı olmayan kişilerle paylaşan öğrencilerinin haklarının odasını tek başına kullanan ya da odasını kardeşiyle paylaşan öğrencilere göre daha farkında olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThe main purpose of this research is to learn whether the awarreness of the rights of middle school students and the gender of this awareness, the level of the education of the father, the educational status of the mother, the family stastus, the number of siblings, the monthly income level, the course, club, note status, inter-brotherstatus, housing, residental, room unit is to determine whether or not significiantdifferentation. For this purpose, the Samsun province and its districts were selected as samples from each of the randomly elected districts, and at least one class from each district. The questionnaire was collected using a 25-item questionnaire prepared by the reacher.Cr α=0,82 was found. For this purpose, a total of 2551 secondary school students were surveyed. According to the result of the survey, the awareness of the rights of secondary school students is not dependent on variables such as gender, family status, club, residence; It was found that the level of the class, the educatioanal level of the father, the mother's education level, the number of the note, the status of the note, the status of the siblings, the room status the settlement unit. Result and rocommendations were written accordingly. It was observed that students with low academic achievement had higher awareness of their rights. The rights of the students who share the room with the nonelderly are seen to be more aware than the students who use the room alone or share the room with the brotheren_US
dc.formatXVI, 475 yaprak : tablo, şekil ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage491
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=vjszP7PzV0HebcjFEvDfwF4_omt1lYkcnDPsDTlgAlGzDtcVJ34KRekhm2VSzHhm
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/128643.pdf
dc.identifier.yoktezid582914
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectAile Eğitimi
dc.subjectAkran Eğitimi
dc.subjectDemokrasi Eğitimi
dc.subjectDemokratik Eğitim
dc.subjectDeğerler Eğitimi
dc.subjectDuyarlık Eğitimi
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectDüşünme Eğitimi
dc.subjectFamily Educationen_US
dc.subjectFarkındalık
dc.subjectPeer Educationen_US
dc.subjectÇocuk Eğitimi
dc.subjectEducation of Democracyen_US
dc.subjectÇocuk Hakları
dc.subjectDemocratic Educationen_US
dc.subjectValues Educationen_US
dc.subjectSensitivity Educationen_US
dc.subjectThinking Educationen_US
dc.subjectAwarenessen_US
dc.subjectChild Educationen_US
dc.subjectChildren's Rightsen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS K23o 2019en_US
dc.titleOrtaokul Öğrencilerinin Haklarının Farkındalığının İncelenmesi
dc.titleExamination of the Awareness of the Rights of Secondary School Studentsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files