Publication:
İmam Hatip Okulları'nın Türk Eğitim Tarihindeki Yeri

dc.contributor.advisorAydın, Mehmet
dc.contributor.authorOrtahisar, Suat
dc.date.accessioned2020-07-22T08:01:05Z
dc.date.available2020-07-22T08:01:05Z
dc.date.issued2019
dc.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü / İlköğretim Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2019en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 128240en_US
dc.description.abstractİmam Hatip Okulları, Türk Eğitim Tarihi'nde önemli bir yere sahiptir. İmam Hatip Okulları mesleki eğitim vermekte ve buna ek olarak öğrencileri geleceğe hazırlamaktadır. Dini açıdan eğitim ile dünya hayatı eğitimini birlikte vermekte olan bu kurumlar, Türk Eğitim Tarihi boyunca oldukça tartışmalı süreçler geçirmiştir. Kurulduğu dönemden günümüze kadar Türk Eğitim Tarihinde farklı isimlerle var olmuştur. Osmanlılar döneminde Medresetü'l Eimmeti Ve'l hutebâ,1924 yılında İmam Hatip Okulları, 1949 yılında İmam Hatip Kursları olarak kurulan ve adlandırılan İmam Hatip Okulları halen varlığını sürdürmektedir. Bu tez çalışmasında İmam Hatip Okulları'nın geçmişten günümüze durumu ele alınacak ve Türk Eğitim Tarihi'ndeki Yeri ortaya koyulacaktır. Bunun için İmam Hatip Okulları kuruluşundan günümüze kadar ki durumu verilecektir.
dc.description.abstractThe Imam Hatip schools had an important place in the history of education in Turkey. Imam Hatip schools provide vocational education and in addition prepare students for future. These schools, which provide religious life education with world life education, have been very controversial throughout Turkish Education History. The Imam Hatip Schools, which have existed with different names in the History of Turkish Education since the Ottoman period, live the most beautiful period of our time. Medresetü'l vel Huteba during the Ottoman Period, Imam Hatip Mektepleri in 1924, and which were established and named as Imam Hatip Okulları in 1949, still exist. In this thesis, the daily situation of the Imam Hatip Schools have been discussed and their place in Turkish Education History have been revealed. For this, day to day status of the Imam Hatip Schools have been given from its establishment.en_US
dc.formatXII, 74 y. : şekil; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage87
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Mir2lXQK1dkmQ9Ige3PZbteZyvvV5qBeASKBeX-YkTzRSd4kG6pqAtVOaTAuqU-W
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/128240.pdf
dc.identifier.yoktezid553185
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectDin Eğitimi
dc.subjectDin Eğitimi Kurumları
dc.subjectEğitim
dc.subjectEğitim Sistemi
dc.subjectEğitim Tarihi
dc.subjectTürk Eğitim Sistemi
dc.subjectTürk Eğitim Tarihi
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİmam Hatip Liseleri
dc.subjectReligious Educationen_US
dc.subjectİmam Hatip Ortaokulları
dc.subjectTheological Schoolsen_US
dc.subjectİmam Hatipler
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectEducation Systemen_US
dc.subjectEducational Historyen_US
dc.subjectTurkish Education Systemen_US
dc.subjectTurkish Education Historyen_US
dc.subjectİmam Hatip High Schoolsen_US
dc.subjectReligious Vocational Secondary Schoolen_US
dc.subjectİmam Hatipsen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS O77i 2019en_US
dc.titleİmam Hatip Okulları'nın Türk Eğitim Tarihindeki Yeri
dc.titlePlace in the History of Turkish Education Schools Imam Hatipen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files