Publication:
Çocuklarda Motor Becerilerin Problem Çözme Yeteneği, Saldırganlık ve Empati Davranışları Üzerine Etkisi

dc.contributor.authorElıoz, Murat
dc.contributor.authorBalkan, Öznur
dc.date.accessioned2025-12-10T23:24:41Z
dc.date.issued2020
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesi,T.C. Milli Eğitim Bakanlığıen_US
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmada 10-11 yaş grubu çocukların büyük kas motor becerilerinin ve küçük kas motor becerilerinin problem çözme yeteneği, saldırganlık ve empati davranışları üzerine olan etkisi incelenmiştir. Materyal- Metod: Araştırmaya Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Samsun ve Sinop ilinin bazı okullarında öğrenim gören 10-11 yaşındaki öğrenciler katılmıştır. Bu okullar Samsun ilinden; Kozköy Ortaokulu, Yakakent İmam Hatip Ortaokulu, Erdoğan Cebeci İlkokulu, 100. Yıl İlkokulu; Sinop ilinden ise Kabalı Ortaokulu, Atatürk Ortaokulu ve Atatürk İlkokuludur. Toplamda iki ilden gönüllülük esası gözetilerek 360 öğrenciye saldırganlık, empati ve problem çözme anketi uygulanmıştır. Yapılan anketler sonucunda elde edilen en yüksek ve en düşük puanı alan toplam 80 öğrenci belirlenerek BÜKBÖT-2 (Büyük Kas Becerilerini Ölçme Testi-2) ve Jebsen Taylor El Fonksiyon testleri uygulanmıştır. Verilerden alınan değerlerin normallik testleri için Kolmogorov-Smirnov testi kullanılmıştır. Katılımcıların farklı değişkenlerinin ikili karşılaştırılmasında normal dağılım gösteren veriler için Bağımsız t-testi kullanılmıştır. Katılımcı gruplara ait farklı parametreler arasındaki ilişkiyi belirlemek için Pearson Korelasyon testi kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmaya dahil olan katılımcılara ait en yüksek ve en düşük saldırganlık, empati ve problem çözme skoruna sahip olanların BKBP (Büyük kas beceri puanı) ve KKBP (Küçük kas motor beceri puanı) karşılaştırılması yapılmıştır. Katılımcılara ait BKBP ve KKBP ortalamaları arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır (p>0,05). Sonuç: Araştırmadaki örneklem grubundan elde edilen verilere göre 10-11 yaş grubu çocuklarda motor becerilerin; problem çözme yeteneği, saldırganlık ve empati davranışlarının üzerinde etkisi yoktur denebilir.en_US
dc.identifier.doi10.29228/TurkishStudies.42012
dc.identifier.endpage993en_US
dc.identifier.issn2667-5617
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage983en_US
dc.identifier.trdizinid419595
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29228/TurkishStudies.42012
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/419595/the-effect-of-motor-skills-in-children-to-the-problem-solving-skills-aggression-and-empathy-behaviours
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/35949
dc.identifier.volume15en_US
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofTurkish Studies - Social Sciencesen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.titleÇocuklarda Motor Becerilerin Problem Çözme Yeteneği, Saldırganlık ve Empati Davranışları Üzerine Etkisien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files