Publication:
Syntaktische Probleme Bei Den Schreib- Und Sprechfertigkeiten Der Vorbereitungsstudenten Der Deutschlehrerabteilung

dc.contributor.advisorBolat, Hasan
dc.contributor.authorOflaz, Adnan
dc.date.accessioned2020-07-22T10:00:32Z
dc.date.available2020-07-22T10:00:32Z
dc.date.issued2008
dc.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı / Alman Dili Eğitimi Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2008en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 64956en_US
dc.description.abstractBu çalışmada ikinci yabancı dil olarak Almanca öğrenme sürecinde, daha önceden öğrenilmiş birinci yabancı dile ve anadiline bağlı olarak ortaya çıkan hata türleri öncelikle teorik olarak ayrıntılı bir şekilde açıklanmış, daha sonra karşılaştırmalı yöntem kullanılarak hata analizleriyle bu girişim hataları belirlenmiş ve değerlendirilmiştir. Ayrıca, bu çözümleme sonunda görülen sözdizimsel, sözcükbilimsel ve doğru yazım bilgisi düzlemlerindeki hataların giderilmesi için öneriler sunulmuştur.Bilişsel açıdan bakıldığı zaman, öğrenilmiş önbilgilerin ileri ya da geriye ket vurmasının etkilere sebep olduğu herkesçe bilinmektedir. Bu önbilgiler öğrenmeyi ya olumlu ya da olumsuz olarak etkilemektedir. Bu çıkış noktasından hareketle, çalışmamızda, öğrenilen ilk yabancı dil olan ingilizceye ve öğrenenin anadiline bağlı olan girişim hatalarının tespiti, sınıflandırılması ve çözümlemesi sıra ile yapılmıştır.Hata analizleri sonuçlarına göre öğrenciler diller arası girişimlerin etkisiyle hatalar yapmaktadırlar, bunların oransal olarak fazla olanları; sözdiziminde: sözcük sıralamalarında, bağlaç kullanımlarında, geçmiş zaman formu teşkilinde, sıfat tamlamalarında, isimlerin çoğul hallerinde, yine isimlerin büyük-küçük harf kullanımında ve sözcük kullanımlarında diller arası (interlinguale) hatalar; di'li geçmiş zaman ve şimdiki zamanın hikayesi ve eylem çekimlemelerinde ise dil içi (intralinguale) hatalar yaptıkları görülmüştür.Anahtar Sözcükler: Girişim, Hata, Dilbilimsel, Birinci ve ikinci yabancı dil, Anadili
dc.description.abstractIn this study, sorts of errors caused by mother tongue and learnt language are theoretically studied in the process of learning of German. Errors of interference are evaluated by error analysis employing comparative method. In addition suggestions on how to eliminate errors in syntax, lexical and grammatical levels are proposed.From the cognitive point of view, the effects learnt knowledge in terms of proactive and retroactive stages are commonly known. Learnt knowledge has either positive or negative effect on language learning process. The recognition, classification and solution of mentioned errors due to English as a first foreign language and mother language are performed in order.As a result of errors anaylsis students produce errors because of interference caused by languages. The interlingual errors are generrally seen in word order and using prepositions and forming past verb forms, adjectives, and plural forms of nouns. Lexical errors and errors in using small or capital letters are also common. The intralingual errors are widely observed while forming verbs - past and present forms.Key words: ınterference, error, linguistic, first and second foreign language, mother language.en_US
dc.formatVIII, 160 y. : şekil ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage160
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=-Z0vbSUgrhM9fXoGkRe6Q3GZraPAnnnlVO69OL68AoB2ECCcllT360t2vnstNAI5
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/64956.pdf
dc.identifier.yoktezid227530
dc.language.isogeren_US
dc.language.isoAlmanca
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectDilbilim
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS O33s 2008en_US
dc.titleSyntaktische Probleme Bei Den Schreib- Und Sprechfertigkeiten Der Vorbereitungsstudenten Der Deutschlehrerabteilung
dc.titleAlmanca Öğretmeliği Bölümü Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Yazma ve Konuşma Becerilerindeki Sözdizimsel Problemlerien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files