Fransızca Öğretmenliği İzlencesine Eleştirel Bir Yaklaşım
Özet
Toplumların gelişiminde eğitim en önemli rolü oynamaktadır. Eğitime yönelik çalışmalar, gelişmiş ülkelerde her geçen gün daha da artarak devam etmektedir. Eğitimde niteliği yükseltme çabaları içerisinde, öğretmenlerin yetiştirilmesine yönelik çalışmalara verilen önem dikkat çekicidir. Günümüzde yabancı dil öğretimi, önemini daha da artırmıştır. Toplumdaki bireylere özellikle okullarda yabancı dil öğretildiği gerçeği göz önünde bulundurulduğunda, üniversitelerde yabancı dil öğretmenlerinin yetiştirildiği izlencelerinin ne denli önemli olduğu ortaya çıkmaktadır. Öğrencilerin dil öğrenme becerileri ve başarıları, öğretmenlerin edinimleri ile doğru orantılı iken, öğretmenlerin de yeterliliği, yetiştikleri izlencelerin niteliği ile doğrudan ilintilidir. Bu nedenle uygulanmakta olan izlencenin eksik yönleri tespit edilerek, Türkiye'de daha nitelikli yabancı dil öğretmenleri yetiştirebilmek için uygulanabilecek model bir izlence ortaya konulmuştur. Educatin has the most important role in the development of a society. Researches for better education have been increasingly expanded. It attracts our attention that teacher training activities have an increasing trend so as to increase the level of quality of education. Today, the importance of teaching foreign language is on a steady rise. Considering the fact a foreign language is taught at schools, it is impossible not to recognize the importance of teacher training institutions. While a student's success depends upon teacher's performance and proficiency closely depends upon the quality of the institution s/he graduated. Thus, weak of points the program contents at the institution should be determined. A new model of program contents has been prepared in order to train foreign language teacher better.
Kaynak
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi DergisiCilt
1Sayı
31Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnpVNU5URXg=https://hdl.handle.net/20.500.12712/9762