The Judgement of Linguistics Courses in Turkish High Schools Trough School Teachers, Students and University Students
Özet
Bu çalışma, dilbilimcilerin, Milli Eğitim Bakanlığı'ndaki yetkililerin ve öğretmenlerin dikkatini liselerde okutulan dilbilim derslerinin önemine çekmektir. Bu nedenle, Ankara, İstanbul ve Samsun'daki lise öğrencilerine ve öğretmenlerine; Hacettepe Üniversitesi Dilbilim bölümündeki ve Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesinde Dilbilim Bölümünde okuyan öğrencilere sormacalar verilmiş, elde edilen bulgular SPSS programı ile değerlendirilmiştir.- Elde edilen bulgular 'Dilbilim Derslerinin' gerek lise öğrencilerinin gerekse üniversite öğrencilerinin dil bilincini geliştirdiğini göstermiştir. Ancak ' Dilbilim I ' dersini alan öğrencilerin tutumları 'Dilbilim II' dersini alan öğrencilerden anlamlı olarak farklı çıkmıştır. Öte yandan, liselerde kullanılan dilbilim ders kitapları incelenmiş ve yetersiz olduğu saptanmıştır. Sonuç olarak geleceğin dilbilimcilerini bilinçli yetiştirmek amacıyla, bu çalışmadan elde edilen bulgular dilbilimciler ve öğretmenler tarafından paylaşılmalıdır. This study aims at taking the attention of the administrators in the Ministry of Education and teachers offering linguistics in high schools to the importance of linguistics courses in the curriculum. In order to achieve the aim, an 'Attitude Test' towards the Linguistics courses has been developed, and then has been given to high school students in Ankara, Istanbul and Samsun in Turkey. The data have been analyzed by SPSS. The results indicate that high school students are aware of the importance of linguistics, since it raises their language awareness. The attitude of the tenth graders towards linguistics courses is significantly different from that of the eleventh graders. The text books used in the courses seem problematic for both teachers and students. For conscious future linguists, we should take a step in developing linguistics syllabuses in schools, having considered the results taken from the data collected for this study.
Kaynak
Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi DergisiCilt
24Sayı
1Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TmpjNE1qWTI=https://hdl.handle.net/20.500.12712/9727