Etude Comparative Sur "Graziella" de Lamartine et "L'Education Sentimentale" de Flaubert
Özet
Lamartine’in “Graziella” ve Flaubert’in “L’Education sentimentale” i Üzerine Karşılaştırmalı Bir Çalışma Bu çalışmada Lamartine’in “Garziella” ve Flaubert’in “L’Education sentimentale” isimli yapıtları karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Coşumculuk ve Gerçekçilik akımlarının en yetkin örneklerini sunan bu iki roman, iki farklı yazın akımına ait oluşları ile, benzerlikleriyle ve farklılıklarıyla karşılaştırılmaya çalışılmıştır. Benzerlik ve farklılıklar bulgulanmaya çalışılırken kahramanlar; duygusal gelişimleri ve aşklarıyla da incelenmiştir. Ayrıca aşk ilişkilerinde paranın etkisi ve bu süreçteki işlevi, olanaklar ölçüsünde değerlendirilmeye çalışılmıştır. Yazarlarının büyük oranda biyografilerini içeren bu iki roman, final sahneleriyleriyle de büyük bir benzerlik gösterirler. İleri yaşlarına karşın, yazarlar, kişiliklerinde duygusal gelişimlerini tamamlayamamışlar ve bu anlamda başarısızlığa uğramışlardır. Para, "Graziella"da kişiler arası ilişkiler ve yaşam için bir gereklilik anlamı taşırken, "L’Education sentimentale"de, Frédéric’in Paris’in burjuva dünyasına girebilmesi ve böyle bir toplumda var olabilmesi için bir araçtır. A Comparative Study on “Garziella“ by Lamartine and “L‘Education sentimentale“ by Flaubert In this work “Garziella“ by Lamartine and “L‘Education sentimentale“ by Flaubert have been studied comparatively. We have tried to compare and contrast the above-mentioned novels, outstanding examples of Realism and Romanticism. While investigating the similarities and differences, we have studied the heroes/heroines, their emotional development and with their love. The influence of money on love affairs and the function in this process have been studied as well. These two novels, based on mostly the biographies of their authors, have shown a great similarity in their final chapters. The male major characters recognize that they have not completed emotional development, despite their old age, and they have failed in this respect. Besides, while money is necessary for life and for sustaining interrelations in “Graziella“, it is a means which helps Frédéric in “L‘Education sentimentale“ enter the bourgeoisie life of Paris, and exist in such a society.
Kaynak
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü DergisiCilt
16Sayı
2Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnpVNE5UVTE=https://hdl.handle.net/20.500.12712/9724