• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Seismic assessment of a curved multi-span simply supported truss steel railway bridge

Tarih

2018

Yazar

Yılmaz, Mehmet Fatih
Özakgül, Kadir
Çağlayan, Barlas Özden

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Fragility curve is an effective method to determine the seismic performance of a structural and nonstructural member. Fragility curves are derived for Highway Bridges for many studies. In Turkish railway lines, there are lots of historic bridges, and it is obvious that in order to sustain the safety of the railway lines, earthquake performance of these bridges needs to be determined. In this study, a multi-span steel truss railway bridge with a span length of 25.7m is considered. Main steel truss gird-ers are supported on the abutments and 6 masonry piers. Also, the bridge has a 300m curve radius. Sap 2000 finite element software is used to model the 3D nonlinear modeling of the bridge. Finite element model is updating according to field test re-cordings. 60 real earthquake data selected from three different soil conditions are considered to determine the seismic performance of the bridge. Nonlinear time his-tory analysis is conducted, and maximum displacements are recorded. Probabilistic seismic demand model (PSDMs) is used to determine the relationship between the Engineering Demand Parameter (EDP) and Intensity Measure (IMs). Fragility curve of the bridge is derived by considering the serviceability limit state, and results are discussed in detail.

Kaynak

Challenge Journal of Structural Mechanics

Cilt

4

Sayı

1

Bağlantı

https://doi.org/10.20528/cjsmec.2018.01.003
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpFNE1qazRPQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12712/9651

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.