İlköğretim I. kademedeki yeni fen ve teknoloji ders kitapları konusunda sınıf öğretmenlerinin görüşleri
Özet
Bu çalışmada, İlköğretim Okullarının 4. ve 5. sınıflarında okutulmakta olan Fen ve Teknoloji ders kitapları ile çalışma kitapları incelenmiştir. Bu amaçla, Samsun il merkezinde görev yapan 374 sınıf öğretmeni ile çalışma yapılmış ve geliştirilen likert tipi tutum ölçeği ile veriler toplanmıştır. Tutum ölçeğinin cronbach-alpha değeri 0,9712 olarak bulunmuştur. Verilerin analizinde frekans, t-testi, tek yönlü varyans analizi, LSD ve tutum ölçeği için faktör analizi kullanılmıştır. Yapılan istatistiksel analiz sonuçlarına göre; sınıf öğretmenlerinin çoğunluğunun 2005-2006 öğretim yılında kullanılmaya başlanılan yeni fen ve teknoloji ders ve çalışma kitaplarını birçok açıdan yeterli bulduğu görülmüştür. Ancak eğitsel tasarımla ilgili olarak bazı açılardan az da olsa sıkıntılar olduğu ortaya çıkmıştır. Öğretmenlerin müfredat dışına çıkıp çıkmadığına ve haftalık ders saatinin kaç saat olması gerektiğine yönelik yapılan tek yönlü varyans analizi sonucunda farklılıklar bulunmuştur. Ayrıca, öğretmenlerin cinsiyetlerine, haftalık ders saatini yeterli bulup bulmadıklarına ve kitapları ne kadar sıklıkta kullandıklarına yönelik yapılan t-testi sonuçlarında da anlamlı farklılıklar olduğu saptanmıştır. In this study, Science and Technology books and study books which read at the 4th. and 5th. class of the primary education schools were examined. For this reason, it was studied with 374 classroom teachers who worked in the province center in Samsun and data required with attitude scale by researcher. Cronbach-alpha for attitude scale was found 0,9712. It was used factor analysis, attitude scale, post hoch (LSD), one way anova, t- test and frequencies for the analysis of data. According to the results of statistical analysis; it was shown that most of the classroom teachers found the new course books and study books enough which were began to use in the 2005-2006 sessions. But some difficulties were found for about the educational image, some differences between the teachers‘ obeying to the curriculum and how many hours the course should be were found with the results of one way anova. In addition, according to the t-tests results some differences were found with sex of the teachers, the sufficiency of the courses and how the teachers use the books.
Kaynak
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü DergisiCilt
17Sayı
3Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T1RVNE16UTA=https://hdl.handle.net/20.500.12712/9348