Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBulut, Ali
dc.contributor.authorSönmez, Kamil
dc.date.accessioned2020-06-21T10:40:24Z
dc.date.available2020-06-21T10:40:24Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.issn1300-302X
dc.identifier.issn2548-0278
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TkRZM05UQXc=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/9344
dc.description.abstractBeden dili, insanlığın konuştuğu ortak bir dil olması yanında, ilk insandan bu güne geçerliliğini yitirmeden devam ettirebilen doğal bir dildir. Bu dilin, yapılan araştırmalarla dile ait iletişim becerilerine (konuşma, yazma) oranla daha etkin olduğu tezi ortaya atılmaktadır. Beden dili üzerinde 20.yüzyılın ikinci yarısından itibaren önemli çalışmalar yapılmasına rağmen, ülkemizde bu kavram daha yeni yeni ifade bulmaya başlamıştır. Bu dil, anlatma basamağına bağlı konuşma becerisinin geliştirilmesinde ve konuşmanın daha etkili hale getirilmesinde önemli bir araçtır. Anadili öğretimi, öğrencinin yaşadığı dili etkili bir şekilde kullanmasını ve o dille iletişimini gerçekleştirerek anlama-anlatma basamağına bağlı becerilerin etkinleştirilmesini hedefler. Bu hedefe ulaşmada ve özellikle anlatma basamağı altında, konuşma becerisini tamamlayıcı unsur olarak beden dilinin önemi yadsınamaz. Gerek anadili öğretimi programında, gerekse de sözlü iletişimin gerçekleştiği ortamlarda (okul-aile-Çevre) beden diline gereken önem verilmelidir.en_US
dc.description.abstractSince the existence of human being, body language, as well as its being a common spoken language, is a natural language that has been able to continue its validity. According to results of the studies it is claimed that body language is much more efficient when compared to linguistic skills . Altough very important studies have been carried on since the second half of the 20th century, this, concept has just started to attract the attention of many scholars in Turkey. This language is an important means to develop speaking skill based on expression step and to make speaking more efficient. Teaching native language effectively and activating skills related to comprehension-expression steps while using this language. While reaching this aim the importance of body language can not be denied as a complementary element in oral communication. Body language should be emphasized both in native language teaching programmes and in the circumstances (school, family, environment) that require oral communication.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleTürkçe Öğretiminde Beden Dili ve Anlatımen_US
dc.title.alternativeIn Turkish Language Education Body Language and its Desitionen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue19en_US
dc.identifier.startpage85en_US
dc.identifier.endpage91en_US
dc.relation.journalOndokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster