• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Çocuk acil servisinde ebeveyn memnuniyeti ve etkileyen etmenlerin araştırılması

Tarih

2009

Yazar

Aşılıoğlu, Nazik
Akkuş, Tuğrul
Baysal, Kemal

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Amaç: Çalışmamızda çocuk acil birimine başvuran hastaların ebeveynlerinden alınan bilgiler doğrultusunda eb- eveynlerin memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi ve ebeveyn memnuniyetni etkileyen faktörlerin saptanması amaçlandı. Gereç ve Yöntem: İleriye dönük ve tanımlayıcı anket çalışması Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Acil Birimine 01.06.2008 ile 01.11.2008 tarihleri arasında başvuran ebeveynler arasında en az okuryazar olup, iletşim ve dil sorunu bulunmayan ve aydınlatlmış onam formunu onaylayan 485 katlımcı üzerinde gerçekleştrildi. Bulgular: Çalışmaya, yaşları 17-63 arasında, yaş ortalaması 33,68,6 olan 274’ü (%56,5) anne, 161’i (%33,2) baba, 50’si (%10,3) diğer hasta yakınları olmak üzere toplam 485 ebeveyn alındı. Ebeveyn genel memnuniyet oranı %74,6 idi. Tıbbi personel davranışı, bilgilendirme, hastaların takip sıklığı, tbbi personele ulaşabilme kolaylığı ve acil biri- minin temizlik ve konforunun genel memnuniyet üzerine etkisi istatstksel olarak anlamlı bulundu. Ayrıca, doktor bekleme süresi, başvuru sayısı, ebeveynlerin eğitm düzeyi, sosyal güvencenin, hastaların acil birimdeki sonlanım şeklinin genel memnuniyet üzerine istatstksel olarak anlamlı etkileri saptandı. Sonuç: Çocuk acil biriminde, hastalara bakım hizmet sağlayan çalışanların davranış, tecrübe, bilgilendirme, iletşim gibi insan ilişkilerini etkileyen becerilere sahip olmasının ebeveyn memnuniyet ve hizmet niteliği üzerine olumlu etkisi vardır. Bu tür becerilerin artrılması için çalışanlara hizmet içi eğitm yapılmalıdır.
 
Objectve: In our study, we aimed to assess the levels of parents‘ satsfacton in accordance with the informato obtained from patents‘ parents who referred to our emergency department. Methods: This prospectve and descriptve study was conducted in the Pediatric Emergency Department of Ondo kuz Mayıs University Medical Center, between 01 June 2008 and 01 November 2008. Four hundred and eighty fv literate parents with no communicaton and language problem who flled out informed consent form were invo ved in the study. Results: 485 parents (ages 17-63 years) were enrolled in this study. The mean age was 33,6±8,6. 274 (%56,5) o them were mothers, 161 (%33,2) of them were fathers and 50 (%10,3) were patents‘ other relatves. The rate o parents‘ overall satsfacton was %74,6. The efects of attude of healthcare providers, informing, easy access t healthcare staf and cleanliness and comfort of the emergency department were found statstcally signifcant o overall satsfacton. Moreover, waitng room tmes, parents‘ levels of educaton, social security status and the wa the patents are discharged from the emergency department are the statstcally signifcant factors infuencing th parents‘ overall satsfacton.. Conclusions: Attudes, communicaton abilites and experience of the healthcare providers were the factors tha had the greatest impact on overall satsfacton of the peadiatric emergency department populaton evaluated. Pro viding contnuing educaton for the healthcare providers about these issues will improve the quality of on goin care in hospitals and may cover the needs of society.
 

Kaynak

Türkiye Acil Tıp Dergisi

Cilt

9

Sayı

2

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T1RNd01URXg=
https://hdl.handle.net/20.500.12712/9312

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.