Development of a unıque gerıatrıcs currıculum for non-gerıatrıcıan faculty ın Turkey
Özet
Giriş: Bu çalışmanın amacı Ondokuz mayıs Universitesinde 2005'te oluşturulan geriatri müfredatını ve sonuçta oluşan yapının, sürecin ve sonuçların değerlendirilmesini anlatmaktır. Gereç ve Yöntem: Bu proje:1) Öğrenme hedeflerinin Tıp Fakülteleri Ulusal Çekirdek Eğitim Programı'na göre genişletilmesi ve geliştirilmesi, 2) Geriatri bloğunun gerçekleştirilmesi, 3) On eğitici ve 78 öğrenciden alınan geribildirimlerin değerlendirilmesi bölümlerinden oluşmaktadır. Bulgular: Yetmişbir öğrenme hedefine göre sekiz probleme dayalı öğrenim (PDÖ) oturumu (dört senaryo), sekiz sunum, iki klinik beceri seansı yapılandırıldı. Tüm öğrenim aktiviteleri gönüllü doldurulan geribildirim formlarıyla değerlendirildi. Etik sunumu öğrenim hedeflerinin açıklığı açısından diğerlerine üstün bulundu (p0.006). Üç senaryo, değerlendirme kriterleri açısından fonksiyonel bulundu. Birinci senaryo, neyi öğreneceğini bilmek (p0.007), yeterli kaynağa ulaşmak (p0.0001) ve genel değerlendirme(p0.008) açılarından öğrenciler ve eğiticiler (p0.03) tarafından eksik bulundu. Tartışma: Çalışmamızın Türkiye gibi sınırlı kaynağa sahip ülkeler için geriatri müfredatı oluşturmada bir şablon görevi görebileceğini düşünüyoruz. Introduction: The purpose of this study was to describe the geriatric training initiatives implemented as a part of faculty development in geriatrics in Ondokuz Mayis University in 2005 and to evaluate the resulting structure, processes and outcomes. Materials and Method: The project was composed of: 1) Improving and enhancing the learning objectives according to the nuclear education program of medical schools in Turkey; 2) Implementation of the geriatrics block; 3) Evaluation of the outcome by feedbacks provided by 10 tutors and 78 students. Results: In accordance with the 71 learning objectives, four PBL (Problem based learning) sessions, eight presentations and two clinical skills laboratory sessions were constructed. All learning activities were evaluated by feedback forms filled on a voluntary basis. Ethics presentation was found to be significantly superior in terms of clear definition of the objectives (p0.006). Three of the scenarios were functional in terms of the evaluation criteria. The first scenario was evaluated as defective in terms of learning what to know (p0.007), finding sufficient sources of information (p<0.0001), and general evaluation (p0.008) by the students and by tutors (p0.03). Conclusion: For countries like Turkey which have limited resources for geriatric departments, our study may be a template to develop geriatric curricula.
Kaynak
Türk Geriatri DergisiCilt
15Sayı
3Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRVeE56YzJOZz09https://hdl.handle.net/20.500.12712/9264