Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAksan, Zeynep
dc.contributor.authorÇelikler, Dilek
dc.date.accessioned2020-06-21T10:39:43Z
dc.date.available2020-06-21T10:39:43Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1302-9703
dc.identifier.issn2149-9047
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRVd09EUTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/9200
dc.description.abstractBu araştırma, dünyayı tehdit eden bir çevre sorunu olan küresel ısınma konusunda İlköğretim öğretmen adaylarının konuyla ilgili algı, görüş ve düşüncelerinin saptanması amacıyla yapılmıştır. Araştırma; 10 ilköğretim öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Araştırmada veriler, yüz yüze sözlü görüşmeler ile toplanmıştır. Toplanan nitel veriler betimsel analiz tekniğiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının küresel ısınmanın olası sonuçlarından endişe duydukları ve çevresel problemler konusunda yeterli bilgi ve donanıma sahip olmadıkları görülmektedir. Öğretmen adaylarının, sera etkisi, ozon tabakası problemi, asit yağmurları gibi çevre problemleri arasında yanlış neden-sonuç ilişkisi kurdukları sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThrough this research, it has been aimed to determine the perceptions, opinions and ideas of pre-service elementary teachers about global warming which is an environmental problem that threatens the world. This research was applied to 10 pre-service elementary teachers. The data in the research were collected through face-to-face oral interviews. Collected qualitative data were analyzed with descriptive analysis technique. According to the results of the research, it was observed that pre-service teachers worried about the possible outcomes of global warming and were not equipped with sufficient information about environmental problems. It was concluded that preservice teachers established the false cause-effect relationship between the environmental problems such as greenhouse effect, ozone layer problem, acid rain.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDil ve Dil Bilimen_US
dc.titleİlköğretim öğretmen adaylarının küresel ısınma konusundaki görüşlerien_US
dc.title.alternativePre-service elementary teachers’ opinions about global warmingen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage49en_US
dc.identifier.endpage67en_US
dc.relation.journalEskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster