Show simple item record

dc.contributor.authorÖztürk, Şafak Aynal
dc.contributor.authorÖztürk, Hatice Kumandaş
dc.contributor.authorErsanlı, Kurtman
dc.date.accessioned2020-06-21T10:39:41Z
dc.date.available2020-06-21T10:39:41Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRZNU16UXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/9192
dc.description.abstractBu araştırmada, okul öncesi eğitim alanında çalışan öğretmenlere yönelik mesleki etik ilkeleri ölçe ğinin geliştirilmesi ve geçerlik ve güvenirlik çalışmalarının yapılması amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda okul öncesi öğretmenlerden görüşler alınmıştır. Bu görüşler ve alan yazın incelenerek ölçeğin deneme formuna ilişkin maddeler yazılmıştır. Bu maddelerden oluşan taslak form 245 okul öncesi eğitim veren öğretmene uygulanmıştır. Ölçeğin geçerliğini ilişkin kanıt elde edebilmek için faktör analizi yapılmıştır. Bu analiz sonucunda ölçeğin dört faktörlü bir yapıya sahip olduğu bulunmuştur. Ölçeğin güven irliğine ilişkin kanıt elde edebilmek için hesaplanan Cronbach alfa güvenirlik katsayısı ise 0,95 olarak bulunmuştur. Alt boyutlara ilişkin güvenirlik katsayıları da 0,90 ile 0,94 arasında değişmektedir.en_US
dc.description.abstractThe present study examines the development of a professional ethics principles scale for teachers working in the p re-school education domain, in addition to testing the reliability and validity of this questionnaire. To this end, pre -school teachers' opinions were collected. Following the analysis of these viewpoints and the previous literature, items of the trial form were written. The draft form which comprised these items were applied to 245 pre-school teachers. In order to document the validity of the scale, a factor analysis was conducted. The analysis results revealed that the scale has a four factorial structure. The Cronbach's alpha reliability coefficient of the scale, which is an indicator of its reliability, was found to be 0.95. The reliability coefficients for the subcomponents varied between 0.90 and 0.94.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerine yönelik mesleki etik ilkeleri ölçeği geliştirme çalışmasıen_US
dc.title.alternativeA study of developing professional ethics principles scale for teachers working in the pre- school educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage429en_US
dc.identifier.endpage442en_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record