Genel kimya laboratuvarında 3E,5E öğrenme halkalarının kullanılmasının fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerine etkisi
Özet
Bu araştırmanın amacı laboratuvar ortamında; 3E, 5E öğrenme halkası ve geleneksel öğretim yönteminin, fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerine etkilerinin incelenmesidir. Araştırma, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümü 1. sınıfta öğrenim gören 74 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel yöntem kullanılmış olup, Genel Kimya Laboratuvar dersleri 10 hafta boyunca Deney 1 (N 24) grubunda 3E, Deney 2 (N 20) grubunda 5E öğrenme halkasıyla ve kontrol (N30) grubunda ise geleneksel öğretim yöntemiyle yürütülmüştür. Veriler 36 çoktan seçmeli sorudan oluşan Bilimsel Süreç Beceri Testi (BSBT) ile toplanmıştır. BSBT, her üç gruba da araştırmanın başlangıcında ön test, bitiminde ise son test olarak uygulanmıştır. Araştırmanın sonunda; öğretmen adaylarının BSBT son test puanları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı (X2 3.073; p .05) saptanmıştır. Sonuç olarak; öğretmen adaylarının önceki okul yaşamlarında laboratuvarlarda deney yapmamış olmalarından dolayı, 10 haftalık laboratuvar uygulama süresinin bilimsel süreç becerilerinin gelişebilmesi için yeterli olmadığı düşünülmektedir. The purpose of this study is to investigate the effects of 3E, 5E learning cycles and traditional instruction method to prospective science teachers' scientific process skills in laboratory environment. The study was conducted with 74 first grade prospective science teachers from Ondokuz Mayis University at the Department of Science Education. In the study, semi-experimental pre-iest post-test research design was used. In the instruction of General Chemistry Laboratory courses, 3E, 5E learning cycles and traditional instruction methods were applied to the first experimental (N 24), second experimental (N 20) and control groups (N30) respectively during 10 weeks. Scientific Process Skills Test (SPST) consisting of 36 multiple-choice questions was used to collect the data. SPST was applied to all three groups as pre-iest at the beginning of the study and post- test after the study. At the end of the study, no significant difference was observed between SPST scores of prospective science teachers (X2- 3.073; p > .05). In conclusion, it is thought that 10-week implementation of laboratory courses is not sufficient for the development of scientific process skills, since prospective science teacher has not carried out experiments in their previous school lives
Kaynak
Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
22Sayı
1Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRJNE1EQTRPQT09https://hdl.handle.net/20.500.12712/9190