Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGündüz, Orhan
dc.contributor.authorEmir, Murat
dc.date.accessioned2020-06-21T10:39:07Z
dc.date.available2020-06-21T10:39:07Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1300-6819
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBM05qYzNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/8998
dc.description.abstractBu araştırmada, tüketicilerin dondurulmuş gıda tüketim sıklığını etkileyen sosyo-ekonomik ve davranışsal özelliklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın verileri Samsun ilinde yaşayan ve tesadüfi örnekleme ile belirlenen 185 aileden anket yoluyla sağlanmıştır. Sosyo-ekonomik ve davranışsal özelliklerin, dondurulmuş gıda tüketim sıklığına etkisi, sıralı probit model kullanılarak tahmin edilmiştir. Araştırma sonuçları, ankete katılan ailelerden %82'sinin dondurulmuş gıda tükettiğini ve ortalama dondurulmuş gıda tüketim miktarının aylık kişi başına 0.54 kg olduğunu ortaya koymuştur. Araştırma sonuçları, ayrıca, sosyo-ekonomik değişkenlerden ailenin nüfus yoğunluğu, aile reisinin yaşı, ailenin geliri, ev hanımının çalışıyor olması ile davranışsal değişkenlerden sağlık, fiyat ve zamandan tasarrufun dondurulmuş gıda tüketim sıklığı üzerinde önemli etkiye sahip olduğunu göstermiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study socio-economic factors and attitudes of consumer influencing frozen food consumption frequencies was aimed to determine. Data used in the study was obtained from 185 households in Samsun province selected by random sampling using well-described questionnaire. We used an ordered probit approach identifying consumer characteristics and attitudes that influence the consumption frequencies of frozen food products. The results revealed that the rate of households which consumed frozen food was 18% and monthly frozen food consumption per capita was 0.54 kg in the sample. The research results also showed that the socio-economic factors such as household size, age of household head, households' income, household with working wife and the attitudes such as consumers' health concern, product price and time saving significantly influence consumption of frozen food consumption.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectZiraat Mühendisliğien_US
dc.titleDondurulmuş gıda tüketimini etkileyen faktörlerin analizi: Samsun ili örneğien_US
dc.title.alternativeAnalysis of factors influencing frozen food consumption: a case study of Samsun, Turkeyen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage15en_US
dc.identifier.endpage24en_US
dc.relation.journalHarran Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster