9. Sınıf öğrencilerinin rasyonel sayılar kümesinin yoğunluğunu anlama düzeyleri
Abstract
Bu çalışmanın amacı, 9. Sınıf öğrencilerin rasyonel sayılar kümesinin yoğunluğu ile ilgili anlamalarını belirlemektir. Araştırmanın katılımcıları Ordu ilindeki bir lisede öğrenim görmekte olan 25 dokuzuncu sınıf öğrencisidir. Veriler Vamvakoussi ve Vosniadou’nun (2004) soru seti üzerinde klinik mülakatlar yapılarak toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin çoğunluğu için, doğal sayılar kümesi ile ilgili ön bilgilerin, rasyonel sayılar kümesinin yoğunluğunu anlamada engel teşkil ettiği anlaşılmıştır. Bunun yanında öğrencilerde verilen bir aralıkta yer alan sayıların, aralığın sınır değerleri ile aynı gösterimde olması gerektiği yönünde görüşlerin hâkim olduğu belirlenmiştir. The aim of this study is to determine 9th grade students‘ understanding of density in the set of rational numbers. The participants of this study are twenty five 9th grade students who are studying at a high school in the city of Ordu. Data were collected by conducting clinical interviews with the question set which had been presented by Vamvakoussi and Vosniadou (2004). As a result of the research, it was understood that for the majority of students, prior knowledge of the natural numbers was an obstacle in understanding the density of the set of rational numbers. In addition, it was determined that the idea of the numbers in a given interval should be in the same representation with the endpoints of the interval was dominant for the students.
Source
Eğitim ve BilimVolume
39Issue
171URI
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRVME1qTTFOUT09https://hdl.handle.net/20.500.12712/8935