Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAktaş, Devrim Yaşar
dc.contributor.authorAktaş, Meral Cansız
dc.date.accessioned2020-06-21T10:36:29Z
dc.date.available2020-06-21T10:36:29Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRNek9USTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/8917
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, 8. sınıf öğrencilerinin köşegenlerinin farklı durumlarda kesişmesiyle oluşan özel dörtgenleri tanıma ve aralarındaki hiyerarşik sınıflamayı anlama durumlarını incelemektir. Araştırma özel durum çalışması yöntemiyle yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu yirmi dört sekizinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan çalışma yaprakları, grup içinde geçen konuşmalar ve yapılandırılmamış gözlemler ile toplanmıştır. Araştırmanın sonuçları, öğrencilerin etkinlikler sonucu oluşan özel dörtgenleri birtakım ölçümler yaparak kolaylıkla tanıyabildiklerini ancak bu dörtgenler arasındaki hiyerarşik ilişkileri arzu edilen düzeyde göremediklerini göstermektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the status of 8th grade students‘ recognizing quadrilaterals and understanding hierarchical classification of them when diagonals intersect each other in different situations. The study was carried out by using case study. The sample of this research consisted of twenty four 8th grade students. Data were collected through worksheets which were prepared by the researchers, conversations within the groups and unstructured observations. The results of this study showed that students could recognize the quarilaterals by making some measurements easily but couldn‘t see the hierarchical classification of them at desired level.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleEighth grade students’ understanding and hierarchical classification of quadrilateralsen_US
dc.title.alternative8. Sınıf öğrencilerinin özel dörtgenleri tanıma ve aralarındaki hiyerarşik sınıflamayı anlama durumlarıen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage714en_US
dc.identifier.endpage728en_US
dc.relation.journalİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster