Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBozkuş, Kıvanç
dc.contributor.authorGündüz, Yüksel
dc.date.accessioned2020-06-21T10:36:20Z
dc.date.available2020-06-21T10:36:20Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpFMk5EazRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/8889
dc.description.abstractAraştırmanın amacı okul müdürlerinin sergiledikleri ruhsal liderliğin öğretmenlerin örgütsel bağlılıklarına olan etkisini belirlemektir. Bu etki yapısal eşitlik modeli kurularak incelenmiştir. Araştırma ruhsal liderlik ölçeğinin geliştirilmesi ve uygulanması olarak iki aşamada gerçekleştirilmiştir. Geliştirilen ölçek 13 madde ile tek faktörden oluşmaktadır ve ikinci aşamada Meyer-Allen örgütsel bağlılık ölçeği ile birlikte uygulanmıştır. Ruhsal liderlik ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişki yapısal eşitlik modellemesi ile test edildiğinde kurulan modelin uyumlu olduğu saptanmıştır. Ruhsal liderliğin örgütsel bağlılığı en çok duygusal ve normatif bağlılık ile etkilediği belirlenmiştir. Öğretmenlerin ruhsal liderliğe ilişkin algılarının branşa, kıdeme ve okuldaki öğretmen sayısına dayalı olarak farklılaştığı, eğitim durumu ve cinsiyete dayalı olarak ise farklılaşmadığı belirlenmiştiren_US
dc.description.abstractThe purpose of the study is to determine the effect of spiritual leadership exhibited by principals on organizational commitment of teachers. This effect was examined through structural equation modeling. The research consisted of two stages as the development and the application of the spiritual leadership scale. The scale that was developed included 13 items in one factor and it was applied along with the Meyer-Allen organizational commitment scale in the second stage. When the relationship between spiritual leadership and organizational commitment was tested thorough structural equation modeling, the model had good fit indexes. It is determined that spiritual leadership affected organizational commitment mainly through affective and normative commitment. Teachers' perceptions of spiritual leadership varied across branch, seniority and number of teachers in the school variables, but they did not varied across education level and gender variablesen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleRuhsal Liderlik ile Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişkinin Modellenmesien_US
dc.title.alternativeModeling the Relationship Between Spiritual Leadership and Organizational Commitmenten_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage405en_US
dc.identifier.endpage420en_US
dc.relation.journalKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster