Show simple item record

dc.contributor.authorÖzdelikara, Afitap
dc.contributor.authorBingöl, Gülay
dc.contributor.authorGörgen, Öznur
dc.date.accessioned2020-06-21T10:36:16Z
dc.date.available2020-06-21T10:36:16Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1304-4869
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRVMk5EYzNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/8879
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışma Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik bölümü öğrencilerinin eleştirel düşünme düzeylerinin ve etkileyen faktörlerin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Araştırmanın örneklemini Şubat- Mart 2009 tarihleri arasında Amasya Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşi- relik bölümünde okuyan 158 öğrenci oluşturmuştur. Veriler kişisel bilgi formu ve California Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Bulgular: Öğrencilerin eleştirel düşünme ölçek puan ortalaması 247.81 23.78 olarak bulunmuştur. Ölçek alt boyutları arasında puan ortalaması en yüksek olan 48.775.08 ile analitik düşünme olmuştur. Sonuç: Öğrencilerin eleştirel düşünme düzeyinin orta seviyede olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractAim: This study is conducted to determine the critical thinking levels of Nursing Students of Health Collage and the factor levels influencing this. Method: Sample of the research is formed by 158 students in Nursing Department of Amasya University Health Collage between February-March 2009. Data are collected using personal information form and California Critical Thinking Tendencies Scale. Results: Scale point average of the students‘ critical thinking is founded as 247.81 ± 23.78. The highest point average among scale sub-dimensions is the analytical thinking with 48.77±5.08. Conclusion: It is founded that critical thinking level of the students is medium.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.titleHemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ve bunu etkileyen faktörleren_US
dc.title.alternativeCritical thinking tendency of nursing students and factors influencing thisen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage219en_US
dc.identifier.endpage226en_US
dc.relation.journalİstanbul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Yüksekokulu Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record