Show simple item record

dc.contributor.authorEkmekçi, Emrah
dc.date.accessioned2020-06-21T10:36:15Z
dc.date.available2020-06-21T10:36:15Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2148-7782
dc.identifier.issn2148-9599
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29000/rumelide.472777
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpJM056WTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/8875
dc.description.abstractImproving oral communication skills in English as a Foreign Language (EFL) context is regarded asa challenging issue since students have limited opportunities to practice the target language outsidethe classroom. The objective is to make students gain the maximum benefit from the activities in theclassroom within the limited time periods. Therefore, different techniques, activities, tasks, projects,and etc. have been utilized in order to accomplish this objective in oral communication skills courseoffered in English Language Teacher Education (ELT) Programs in Turkey. Guiding students to makeoral presentations about variety of topics can be one of the ways of fostering their oral proficiencylevels in English. This study investigates into ELT Freshman students’ perceptions of one-semesterperformances based on self-created presentations. It employs semi-structured interview which is oneof the data collection tools in qualitative studies. The results of the study indicate that student-createdoral presentations can contribute to students’ fluency, self-confidence, cooperation, interaction, andforeign language learning motivation in the eyes of freshman students.en_US
dc.description.abstractÖğrencilerin hedef dili sınıf dışında kullanma olanaklarının sınırlı olmasından dolayı İngilizceninyabancı bir dil olarak öğretildiği ortamlarda, sözlü iletişim becerilerinin geliştirilmesi oldukça zorlubir süreçtir. Amaç, öğrencilere sınıf içerisindeki aktivitelerle sınırlı süre içerisinde bu becerileriniazami ölçüde geliştirebilmelerini sağlamaktır. Bu yüzden, Türkiye’de farklı üniversitelerin İngiliz DiliEğitimi programlarında okutulan Sözlü İletişim Becerileri derslerinde çeşitli teknik, aktivite, görev,proje vb. yollarla öğrencilerin yabancı dilde sözlü iletişim becerileri geliştirilmeye çalışılmaktadır.Farklı konularda öğrencilere hedef dilde sözlü sunumlar yaptırmak ve bu doğrultuda öğrencilererehberlik yapmak, söz konusu becerinin gelişimi için kullanılan tekniklerden birisidir. Bu bağlamda,mevcut çalışma İngilizce Öğretmenliği birinci sınıf öğrencilerinin bir dönem buyunca kendihazırladıkları sunumlarla ilgili algılarını ve düşüncelerini ortaya koymayı amaçlamaktadır.Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan yarı yapılandırılmış görüşme tekniğiyle verilertoplanmıştır. Çalışma sonucunda öğrenciler tarafından bizzat oluşturulup sunulan sözlü sunumların; öğrencilerin akıcı konuşmasına, kendilerine güvenlerine, sınıf içi etkileşime, işbirlikçi öğrenmeye veyabancı dil öğrenme motivasyonlarına katkı yaptığı ortaya konmuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.isversionof10.29000/rumelide.472777en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDil ve Dil Bilimen_US
dc.titleOral Presentations from the Eyes of EFL Freshman Students: A Qualitative Studyen_US
dc.title.alternativeİngilizce Öğretmenliği Birinci Sınıf Öğrencilerinin Gözünden Sözlü Sunumlar: Nitel Bir Çalışmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue12en_US
dc.identifier.startpage265en_US
dc.identifier.endpage275en_US
dc.relation.journalRumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record