Algı Yönetimi Aracı Olarak Twitter Kullanımına İlişkin Siyasal Bir Analiz
Özet
Bu çalışmada, Twitter’ın mecliste grubu bulunan siyasi partiler ve liderleri tarafından7 Haziran 2015 Genel Seçimlerinde kullanımı, algı yönetimi ve sosyal medya ilişkisibağlamında incelenmektedir. Çalışma ile sosyal medya ve Twitter’ın siyasi partilertarafından yapısal özellikleri noktasında kullanımının ve söylem biçimlerinin algıyönetimi açısından öneminin ortaya konulması hedeflenmektedir. Bu amaçla, 7Haziran 2015 Genel Seçimlerine katılan dört partinin (AK Parti, CHP, HDP, MHP) genelbaşkanları ve MYK üyesi siyasi kişilerinin 1 Mayıs - 10 Haziran tarihleri arasındaki3757 tweeti nitel ve nicel içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Çalışmada,Twitter’ın algı yönetiminde önemli bir iletişim aracı olarak geleneksel siyasaliletişim araç ve yöntemlerine göre avantajlar taşıdığı, ancak siyasiler tarafından bumecranın işlevsel olarak kullanılmadığı sonucuna varılmıştır. Çalışma, siyasilereyapacakları siyasal iletişim çalışmalarında Twitter’ı algı yönetimi çerçevesinde nasıletkin kullanacakları konusunda farkındalık oluşturmakta ve öneriler sunmaktadır. The purpose of this study was to investigate use of Twitter for perceptionmanagement and social media by four Turkish political party leaders before theGeneral Election that occurred on June 7, 2015. In this study, political parties’ useof Twitter and its’ structural features mentioned above was investigated. Moreover,content of each message was examined to determine how messages contributed toperception management. With this goal in mind, tweets posted between May 1, 2015and June 10, 2015 by leaders and Central Executive Committee (MYK) members offour political parties (AK Parti, CHP, MHP ve HDP) that participated in the GeneralElection on June 7, 2015 were analyzed using quantitative and qualitative dataanalyses methods. Findings of the present study showed that within the context ofpolitical communication, as a social media tool Twitter has advantages in perceptionmanagement over traditional methods of communication, but politicians do not useit functionally for this purpose. The present study provides recommendations forpoliticians about how to use Twitter for perception management within the contextof political communication efforts. Further recommendations are provided.
Kaynak
Erciyes İletişim DergisiCilt
5Sayı
4Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpJeE1USTNOdz09https://hdl.handle.net/20.500.12712/8867