• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İslam'da eğitim

Date

2011

Author

Çinemre, Semra

Metadata

Show full item record

Abstract

İslam eğitim sisteminin kavramsal çerçevesinin sunulduğu bu makalede, bu sistemin kaynaklarının Kur’an, sünnet ve içtihat olduğu belirtilerek konuya giriş yapılmıştır. Makalenin takip eden bölümlerinde de İslam eğitim sisteminin amaçları, hedefleri, özellikleri ve metotları, özellikle ayetlere, zaman zaman da hadislere atıfta bulunulmak suretiyle açıklığa kavuşturulmuştur. Bunun yanında İslam eğitim sisteminin, zannedilenin aksine, hayatın pek çok yönünü ve tüm zamanları kapsayan bir özelliğe sahip olduğu açıklanmıştır. Öte yandan yararlı ilmin asıl kaynağının Kur’an olduğu belirtilmiş, Kur’an’da ilme verilen önem, yararlı ilmin vasıfları ve ilmi hayata geçirme prensipleri ortaya konulmuştur.
 
This article, in which a conceptual framework of the educational system in Islam is offered, introduces the subject matter citing that this system derives from the Qur‘an, the Hadith and scholarly analysis. The remaining of the article such as the purpose, objectives, characters and methods of education in Islam are explained by refering especially to the Qur‘an and sometimes to Hadiths. In addition, it is clarified that contrary to the common belief, the educational system in Islam covers all aspects of life and times. It is also stated that the primary source of beneficial knowledge in Islam is the Our‘an itself. It is emphasized that the Qur‘an gives a great importance on knowledge, dealt with the characters of beneficial knowledge and principles of implementing these knowledge in daily life.
 

Source

Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi

Volume

0

Issue

30

URI

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRJNU1qZ3hNUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12712/8835

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Library || Ondokuz University || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs University, Samsun, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Ondokuz University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.