• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İslam'da eğitim

Tarih

2011

Yazar

Çinemre, Semra

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

İslam eğitim sisteminin kavramsal çerçevesinin sunulduğu bu makalede, bu sistemin kaynaklarının Kur’an, sünnet ve içtihat olduğu belirtilerek konuya giriş yapılmıştır. Makalenin takip eden bölümlerinde de İslam eğitim sisteminin amaçları, hedefleri, özellikleri ve metotları, özellikle ayetlere, zaman zaman da hadislere atıfta bulunulmak suretiyle açıklığa kavuşturulmuştur. Bunun yanında İslam eğitim sisteminin, zannedilenin aksine, hayatın pek çok yönünü ve tüm zamanları kapsayan bir özelliğe sahip olduğu açıklanmıştır. Öte yandan yararlı ilmin asıl kaynağının Kur’an olduğu belirtilmiş, Kur’an’da ilme verilen önem, yararlı ilmin vasıfları ve ilmi hayata geçirme prensipleri ortaya konulmuştur.
 
This article, in which a conceptual framework of the educational system in Islam is offered, introduces the subject matter citing that this system derives from the Qur‘an, the Hadith and scholarly analysis. The remaining of the article such as the purpose, objectives, characters and methods of education in Islam are explained by refering especially to the Qur‘an and sometimes to Hadiths. In addition, it is clarified that contrary to the common belief, the educational system in Islam covers all aspects of life and times. It is also stated that the primary source of beneficial knowledge in Islam is the Our‘an itself. It is emphasized that the Qur‘an gives a great importance on knowledge, dealt with the characters of beneficial knowledge and principles of implementing these knowledge in daily life.
 

Kaynak

Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi

Cilt

0

Sayı

30

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRJNU1qZ3hNUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12712/8835

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.