• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Fransızca öğretmenliği izlencelerin edebiyatın yeri

Tarih

2009

Yazar

Günday, Rıfat

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Eğitim fakültelerinin 2547 sayılı yasa ile kurulduğu 1982 yılından bu yana öğretmen yetiştirme izlencelerinin zamanla değiştiği görülmektedir. Ancak, genelde yabancı dil öğretmeni, özelde ise Fransızca öğretmeni yetiştirme izlencelerinde edebiyat içerikli derslere her zaman yer verildiği görülmektedir. Bununla birlikte söz konusu derslerin sayısı, isimleri, içerikleri ve inceleme yaklaşımları değişik dönemlerde farklılıklar göstermektedir. Bu çalışmada eğitim fakültelerinde ilk olarak 1982’de uygulanan, 1998 ve 2006 yılında değişikliğe gidilen Fransızca öğretmenliği izlencelerinde edebiyat derslerinin yeri ele alınarak yabancı dil sınıfında edebiyat konusu irdelenmiştir. Hem yabancı dil öğretimindeki başarıyı artırmaya ve hem de öğretmen adaylarının kültürel yönden gelişimlerine katkıda bulunan edebiyat derslerine 2006 Fransızca öğretmenliği izlencesinde yeterince yer verilmediği sonucuna varılmıştır.
 
The curriculum of teacher training programs has changed several times since 1982 when the management of the educational faculties has been left to YöK. The curriculum has also covered core classes of literature in foreign language programs. However, core classes in literature have not remained static; they have rather changed in content, number, title and approach in teaching and analysis. In this study the place of literature classes in French Language Department Programs, the subsequent changes and the results done in 1982, 1998 and 2006 are deal with. We have come to the conclusion that the number of literature classes is lowered in the curriculum accredited in 2006.
 

Kaynak

Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Cilt

0

Sayı

28

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T1RneE5ESXk=
https://hdl.handle.net/20.500.12712/8826

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.