Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKefeli, İdil
dc.contributor.authorKara, Utku
dc.date.accessioned2020-06-21T10:35:54Z
dc.date.available2020-06-21T10:35:54Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn1301-3718
dc.identifier.issn2458-8342
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T0RBME5EUTA=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/8809
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; çocukların sistematik düşünebilen, düşündüklerini özgürce ifade edebilen, kendini ve yaşadığı evreni anlamaya çalışan bireyler olabilmeleri için; sokratik yöntem kullanılarak sorgulama bilincinin geliştirilebilmesidir. Araştırma 2007 Haziran ayında başlamış olup, 2 ay boyunca bir satranç kulübünde yürütülmüştür. Çalışmanın örneklemini satranç kulübündeki 6 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma nitel araştırma yöntemine dayalı olup 2 aşamadan oluşmaktadır. Birinci aşama sonuçlarına bağlı olarak; çocukların felsefi etkinlikle ilgili hiçbir şey bilmedikleri belirlenmiştir. Bu yüzden öncelikle felsefi etkinlik hakkında bilgi verilmiştir. Bu konuyla ilgili örnek sokratik yöntem kullanılarak yapılmıştır. İkinci aşamada ise; Antoine de Sain-Exupery’nin ‘Küçük Prens’ kitabından hareket edilerek felsefi etkinlik yapılmıştır. Bu aşamada ilk aşamaya göre, çocukların konuyu kavrayışı hızlanmış; akıl yürütmeler sistematikleşmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this work is to develop interrogation notion for children by using the Socrates‘ method in order to become adults who think systematically, who express their ideas openly and who try to understand themselves and the whole universe they live in. The research was started in a social chess club at June 2007 and lasted about 2 months in time. The sample of this work is composed of 6 students from the chess club. This work is based on a qualitative research approach and consist of 2 major phases. Based on the results of first phase it was determined that children had no foreknowledge of philosophical thinking. Hence the notion of philosophical approach was first given by utilizing the Socrates‘ method. At the second phase philosophical activity was conducted by using “The Little Prince“ book written by Antoine de Sain-Exupery. At the end of the last stage it was observed that children has gained the ability of fast comprehension and the reasoning was systematized.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÇocukta Felsefi ve Eleştirel Düşüncenin Gelişimien_US
dc.title.alternativePhilosophical and Critical Thought Development of Childen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume41en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage339en_US
dc.identifier.endpage357en_US
dc.relation.journalAnkara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster