Özel Öğretim Yöntemleri Uygulamalarında Fizik Öğretmen Adaylarının Gerçekleştirdikleri Etkinliklerin Değerlendirilmesi
Özet
Bu çalışmada, KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi OFMA Eğitimi Bölümü Fizik Tezsiz Yüksek Lisans Programı'nda uygulanan Özel Öğretim Yöntemleri-I dersinin yürütülme sürecinin tanıtılması ve bu süreçte bütünleştirilmiş 5 yıllık ve 41,5 yıllık olmak üzere iki farklı programda yetişen fizik öğretmen adaylarının ilgili derste yürüttükleri etkinliklerindeki başarı düzeylerinin ölçülmesi ve karşılaştırılması amaçlanmıştır. Özel Durum Yaklaşımıyla yürütülen araştırmada bulgular, ilgili dersin uygulamalarına bahar yarıyılında 36 ve güz yarıyılında 11 olmak üzere toplam 47 öğretmen adayının katıldığı iki grubun hazırladığı ödevlerin, geliştirilen inceleme kriterlerine göre değerlendirilmesi ve bu gruplar arasından rasgele seçilen 9 öğrenciyle yürütülen mülakatlarla elde edilmiştir. Araştırma bulgularına göre, II. katılımcı grubun I. gruba göre hazırladıkları ödevlerden daha yüksek ortalama puanlar alarak başarılı olduğu ancak her iki grubun başarıları arasındaki farkın hesaplanan etki büyüklüğüne göre ihmal edilebilir olduğu görülmüştür. Ayrıca adaylarla gerçekleştirilen mülakatlarda adayların ödevleri hazırlama sürecinde 'hedef davranış yazma' ve 'bilimsel formata uygun rapor hazırlama' gibi konularda zorlandıklarını ifade ettikleri tespit edilmiştir. Verilere göre, dersin yürütülme sürecinde karşılaşılan problemler doğrultusunda geliştirilmesi gerektiği sonucuna varılmıştır. The purpose of this study was to introduce the implementation process in a 'Teaching Methods-I' graduate course and to evaluate the comparison of gained behaviours to the physics prospective teachers educated in combined 5 years and 41,5 years programs. A case study approach was used in this study, and the findings were collected from the two proportion groups total 47 physics prospective teachers- 36 of whom attended to the practice of the related course in the spring semester and 11 of whom in the following fall semester- and the interviews made by randomly selected 9 prospective teachers among the proportion groups. Based on the research findings, after the examination of the projects prepared by the sample, II. group was found more successful than I. group as a mathematical ratio. But, according to the magnitude of effect size, there were no significant differences between the success of the two sample groups. Moreover, the interviews showed that prospective teachers had some difficulties such as 'writing target behaviour' and 'preparing report to the scientific format properly' during the process of their project preparation. As for the data, it is determined that the course should be improved for the problems faced during the teaching process.
Kaynak
Eurasian Journal of Educational ResearchCilt
0Sayı
18Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TkRZeE5USXk=https://hdl.handle.net/20.500.12712/8808