Drama Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin Öğretmen, Arkadaş, Eğitim ve Okula Yönelim Tutumlarına Etkisi
Özet
Bu araştırma, drama dersi alan ve almayan üniversite öğrencilerinin öğretmen, arkadaş, eğitim ve okula yönelim konularındaki tutumlarını saptamak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evreni Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim fakültesi öğrencilerinden belirlenmiş, örnekleme ise random yöntemiyle seçilen 320 öğrenci dahil edilmiştir. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde t-testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, drama dersi almanın, öğrencilerin öğretmenlerine karşı tutumlarında anlamlı bir farklılığa neden olmadığı (p.05), arkadaşa karşı tutum ve davranışlarında anlamlı bir farklılığa neden olduğu (p.05), eğitim ve okula yönelim konusunda ise (p.05) anlamlı bir farklılığa neden olmadığı saptanmıştır. The aim of this study is to investigate the attitude of the university students, wlio have either taken or not taken the drama course, towards their teachers, friends, education and towards their sclwols. The population of the study is determined among tlie students at Ondokuz Mayıs University, Faculty of Education, and the sample is formed by 320 randomly chosen students. T-test has been used in the evaluation of the data obtained. According to the results of the study, it lias been observed that the students taking the drama course has showed no significant difference in their attitude towards their teachers (p>.05), they have showed a significant difference on their attitudes towards their friends (p<.05). No significant difference has been found towards education and school (p>.05).
Kaynak
Çağdaş Eğitim DergisiCilt
29Sayı
314Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpnMk9UazU=https://hdl.handle.net/20.500.12712/8803