• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Suriyeli Çocukların Suriye’ye Bakış Açılarına İlişkin Resimlerinin Analizi

Tarih

2018

Yazar

Filiz, Sevil Büyükalan
Cancan, Derya Aysun
Çelik, Filiz Kansu

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Çocuk resimleri sadece onların sanat gelişimlerini gösteren bir araç değil, aynı zamanda çocukların duyguları, zihinsel gelişimleri ve psikolojik durumları hakkında bilgi almayı sağlayan önemli kaynaklardan birisidir. Bu çalışmada; Suriyeli sığınmacı çocukların resimlerinde, geride bıraktıkları ülkeleri hakkındaki düşünceleri ve çocukların ruh dünyalarında oluşturduğu olumlu ya da olumsuz etkilerin izlerini ortaya çıkarmaya çalışılmıştır. Çalışma İstanbul’un Ümraniye ilçesinde bulunan Yamanevler semtindeki geçici eğitim merkezinde gerçekleştirilmiştir. Çocuklara ‘Suriye denilince aklınıza ne geliyor’ sorusu yöneltilmiş ve elde edilen resimlerrenk, konu ve kompozisyon özelliklerine göre değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonunda 10 çocuğun yapmış olduğu resimler değerlendirilmiştir. Resimler renk, konu ve kompozisyon özelliklerine göre biçimsel ve psikolojik açılımları anlamlarında değerlendirilmiştir. 7 çocuğun resimlerinde konu olarak savaşı aldıkları, 3 çocuğun ise Suriye ile ilgili güzel anılarını betimledikleri tespit edilmiştir. Çocuklardan birinin renk kullanmayı reddettiği, beş çocuğun sınırlı renk kullanımını tercih ettiği ve diğer dördünün ise rengi daha fazla kullandığı görülmüştür. Çalışmanın sonunda çocukların 8’inde iletişim sorunu olabileceği ortaya çıkarılmıştır.
 
Pictures by children both shows artistic development of them and provides information about their emotions, mental development and psychological status. This study analyses the pictures developed by Syrian resfuge children in order to have information about their views about their country and the positive or negative effects of their status as refugees. The study was conducted in Yamanevler at temporary educational center in Umraniye district of İstanbul. The children were asked to draw pictures as an answer to the question of “what do you think about Syria?”. Their pictures were analysed on the basis of focus on colours, themes and picture compositions. A total of ten pictures were examined in the study. The findings show that pictures by seven children included war theme and those by three children included positive memories about Syria. It was also found that one child did not use any colour in his/her picture, five of them employed limited number of colours and the remaining four used many colours in their pictures. It is concluded that eight of the children participated in the study may have some communication-related problems.
 

Kaynak

Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi

Cilt

19

Sayı

1

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpnMU1EQTRPQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12712/8777

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.