Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTağrikulu, Pınar
dc.contributor.authorKesten, Alper
dc.date.accessioned2020-06-21T10:35:44Z
dc.date.available2020-06-21T10:35:44Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1301-3718
dc.identifier.issn2458-8342
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.30964/auebfd.441423,
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpnM01EZ3pNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/8776
dc.description.abstractMedya Okuryazarlığı dersi, öğrencilerin medya karşısında belli bir bilince erişebilmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. Bu dersin öğretim programına konulması için yapılan çalışmalar sonrasında bir program hazırlanmış ardından bu programda bir değişikliğe gidilmesi ile 2013 yılında yeni program oluşturulmuştur. Bu çalışmada öğretmenlerden her iki öğretim programını kazanım, beceri, değer, etkinlikler ve ölçme ve değerlendirme boyutlarında değerlendirmeleri istenmiştir. Veri toplama aracı olarak nitel araştırma yöntemlerinden görüşme yöntemi kullanılmış, elde edilen veriler betimsel analiz tekniği ile değerlendirilmiştir. Genel anlamda öğretmenlerin 2013 programını 2006 programından daha kapsamlı ve işlevsel buldukları saptanmıştır. Bu noktada 2013 programını olumlu değerlendiren öğretmenlerin, programın içeriğinin hafifletilmiş olmasını ve ölçme ve değerlendirmeye olanak tanıyan bir yapıya kavuşmuş olmasını işaret ettikleri görülmüştür.en_US
dc.description.abstractA media literacy course aims to enable students to reach a specific consciousness towards media. Following studies investigating inclusion of this course in the curriculum, a program was prepared and, following adjustments, a second newer program was formulated in 2013. In this study, teachers were asked to assess the media literacy curriculum in terms of attainment, skills, values, activities and measurement and evaluation. In order to collect data, the study used an interview method, and a qualitative research method, with the data obtained being assessed using the descriptive analysis technique. In general, it was found that teachers thought that the 2013 curriculum was more extensive and more functional than the 2006 curriculum. At thispoint, it was found that the teachers who had assessed the 2013 program positively pointed out that the content of the curriculum was lighter and that it benefitted from a structure which allowed for measurement and evaluation.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.30964/auebfd.441423,en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.title2006 ve 2013 Yılı Medya Okuryazarlığı Öğretim Programlarının Öğretmen Görüşleri Çerçevesinde Karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeComparison of the 2006 and 2013 Media Literacy Curricula from the Teacher’s Point of Viewen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume51en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage143en_US
dc.identifier.endpage170en_US
dc.relation.journalAnkara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster