Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÜlper, Hakan
dc.contributor.authorYaylı, Derya
dc.contributor.authorKarakaya, İsmail
dc.date.accessioned2020-06-21T10:35:40Z
dc.date.available2020-06-21T10:35:40Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRZNU16QXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/8761
dc.description.abstractOkuma sadece bilişsel değil, aynı zamanda duyuşsal ve sosyal bir süreçtir. Bu yüzden okuduğunu anlama eğitiminin anlamlandırılması ve geliştirilmesi bu duyuşsal v e sosyal boyutların da anlaşılması ile olanaklı olacaktır. Algılanan özyeterlik öğrenmeyi etkileyen önemli duyuşsal etkenlerden biridir ve bu etkenin okuma eğitiminde de dikkate alınması gerekir. Bu çalışmanın amacı alanyazında eksikliği gözlenen Okur Özye terlik Ölçeğinin geliştirilmesidir. Bu amaçla geliştirilen taslak ölçek 518 öğrenciden oluşan bir çalışma grubuna uygulanmıştır. Açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizlerinin sonucunda 36 maddelik ve tek boyuttan oluşan bir ölçek elde edilmiştir. Ölçeğin iç tutarlık (güv enirlik) Cronbach Alfa değeri 0,948 olarak saptanmıştır. Geçerliği ve güvenirliği yüksek olan bu ölçme aracı oku ma eğitimi ortamlarında ve araştırma amaçlı kullanılabilir.en_US
dc.description.abstractReading comprehension has affective and social dimensions as well as its cognitive dimension. Thus, to understand and improve reading instruction, affective and social dimensions should be well understood. P erceived self-efficacy is one of affective issues influencing learning and it should be taken into consideration in reading instruction. With this in mind, this study aims at developing the Reader Self -Efficacy Scale with a group of 518 students as participants. Exploratory and confirmatory factor analyses revealed a 6 - item scale with one factor. The Cronbach Alpha coefficient was determined to be 0.948. This new Reader Self-Efficacy Scale could easily be used for training and research purposes depending on its high validity and reliability.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleOkur özyeterlik ölçeğinin geliştirilmesien_US
dc.title.alternativeDeveloping the Reader Self- Efficacy Scaleen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage85en_US
dc.identifier.endpage100en_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster