Öğretmenlik uygulaması I- I I derslerinin zihin engelliler öğretmen adaylarının öz- yeterlilik algılamaları üzerindeki etkisi
Özet
Bu çalışma, öğretmenlik uygulaması derslerinin özel eğitim zihin engelliler öğretmen adaylarının öz -yeterlilik algılamaları üzerindeki etkisini incelemek amacıyla 2010 -2011 öğretim yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Ankara Üniversitesi Eğ itim Bilimleri Fakültesi ve Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi özel eğitim zihin engelliler öğretmenliği Anabilim Dalı dördüncü sınıfta öğrenim görmekte olan 96 öğretmen adayı üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada deneysel çalışma yönteminin tek gruplu ön -test son -test zayıf deneysel deseni kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının öz - yeterlilik algılamaları Tschannen -Moran ve Woolfolk-Hoy (2001) tarafından geliştirilen ve Çapa, Çakıroğlu ve Sarıkaya ( 2005) tarafından Türkçeye uyarlanan Öğretmen Öz- Yeterlilik Ölçeği ile ölçülmüştür. Verilerin analizinde bağımlı gruplar t-testi, bağımsız gruplar t testi, Mann Whitney U testleri .05 önemlilik düzeyinde kullanılmıştır. Analizler sonucunda öğretmenlik uygulaması derslerinin öğretmen adaylarının öz -yeterlilik seviyesini önemli seviyede artırdığı, öğretmenlik uygulaması derslerinin öğretmen adaylarının öz -yeterlilik seviyesi üzerindeki etkisi cinsiyete göre değişmediği fakat meslek lisesi mezunu öğretmen adaylarının öz -yeterlilik seviyesini daha fazla etkilediği bu lunmuştur. This study aimed to investigate the impact of the school experience courses on prospective special educational needs teachers sense of self-efficacy. The study was conducted with 96 prospective teachers studying at Ondokuz Mayis University, Ankara Univers ity and Gazi University. Pre -experimental design with one group pre -test and post-test was employed. The prospective teachers sense of self-efficacy was measured with Turkish Version of Teachers Sense of Efficacy Scale developed by Tschannen - Moran & Woolfolk-Hoy (2001) and adapted into Turkish Language by Capa, Cakıroğlu ve Sarikaya (2005). The data were analyzed through the independent t-test, the dependent t-test and Mann Whitney U Test and test at .05 significance level. The analysis revealed that the school experience courses increased the prospective teachers sense of efficacy, the impact of the school experience courses on the prospective teachers sense of efficacy didnt change according to gender but it had more impact on the prospective tea chers graduated from vocational high -school.
Kaynak
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi DergisiCilt
13Sayı
2Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRZNU1qQXlNZz09https://hdl.handle.net/20.500.12712/8760