• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sınıf öğretmenliği ABD öğrencilerinin başarı yönelimi algılarının farklı değişkenler açısından incelenmesi (Atatürk Üniversitesi ve Ondokuz Mayıs Üniversitesi örneği)

Date

2010

Author

Küçükoğlu, Adnan
Kaya, H. İbrahim
Turan, Ayça

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu araştırma farklı üniversitelerde öğrenim görmekte olan sınıf öğretmeni adaylarının başarı yönelimlerine ilişkin algıları belirlemek amacıyla yapılmıştır. Tarama modelinin kullanıldığı araştırmada veri toplamak için Midgley ve diğerleri (1998) tarafından Goal Orientations Scale adıyla geliştirilmiş ve Akm ve Çetin (2007) tarafından Türkçe'ye Başarı Yönelimleri Ölçeği olarak uyarlanan ölçek kullanıhmştır. Araştırma sonucunda, sınıf öğretmeni adaylarının çeşitli değişkenler açısından öğrenme yönelimleri ve performans-yaklaşma yönelimleri arasında anlamlı bir farklılaşma tespit edilmişken; performans-kaçmma yönelimleri arasında anlamlı bir farklılaşma olmadığı görülmüştür.
 
In this research, perception related with success orientation of the candidates of primary teachers who attend different universities. The research is in descriptive model. To gather data for the research, just one scale, which was developped with the name Goal Orientations Scale by Midgley and others and translated into Turkish as Başarı Yönelimleri ölçeği by Akm and çetin (2007), was used. At the and of the research while a meaningful differentiation, between performance-approach orientations and learning orientation in terms of different variations of candidate of primary teachers, was fixed, it was seen that there was no meaningful differentiation between perfomance-avoidance orientations.
 

Source

Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Volume

20

Issue

2

URI

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBM056VTJOZz09
https://hdl.handle.net/20.500.12712/8738

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Library || Ondokuz University || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs University, Samsun, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Ondokuz University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.