Sınıf öğretmenliği ABD öğrencilerinin başarı yönelimi algılarının farklı değişkenler açısından incelenmesi (Atatürk Üniversitesi ve Ondokuz Mayıs Üniversitesi örneği)
Abstract
Bu araştırma farklı üniversitelerde öğrenim görmekte olan sınıf öğretmeni adaylarının başarı yönelimlerine ilişkin algıları belirlemek amacıyla yapılmıştır. Tarama modelinin kullanıldığı araştırmada veri toplamak için Midgley ve diğerleri (1998) tarafından Goal Orientations Scale adıyla geliştirilmiş ve Akm ve Çetin (2007) tarafından Türkçe'ye Başarı Yönelimleri Ölçeği olarak uyarlanan ölçek kullanıhmştır. Araştırma sonucunda, sınıf öğretmeni adaylarının çeşitli değişkenler açısından öğrenme yönelimleri ve performans-yaklaşma yönelimleri arasında anlamlı bir farklılaşma tespit edilmişken; performans-kaçmma yönelimleri arasında anlamlı bir farklılaşma olmadığı görülmüştür. In this research, perception related with success orientation of the candidates of primary teachers who attend different universities. The research is in descriptive model. To gather data for the research, just one scale, which was developped with the name Goal Orientations Scale by Midgley and others and translated into Turkish as Başarı Yönelimleri ölçeği by Akm and çetin (2007), was used. At the and of the research while a meaningful differentiation, between performance-approach orientations and learning orientation in terms of different variations of candidate of primary teachers, was fixed, it was seen that there was no meaningful differentiation between perfomance-avoidance orientations.
Source
Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiVolume
20Issue
2URI
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBM056VTJOZz09https://hdl.handle.net/20.500.12712/8738