Sosyalizasyonun Bir Bileşeni Olarak Sanat ve Sanat Eğitiminin Rasyonellik Görünümü
Abstract
Bu çalışma, bireysel ve sosyal kültürün oluşumunda sanatın sosyalizasyon açısından önemini ortaya koymaktadır. Çağımızın sosyal ve kültürel ayırt edici özelliklerini okumaya çalıştığımızda bilim ve pedagoji, bireyin yetenekleri ve düşünsel yapısının sosyolojik açıdan belirleyici olduğunu dikkate alır. Toplumsal bütünlük açısından bireyin merkezde olduğu yapıda sosyalizasyon bir entegrasyon aracı olarak görülür. Toplumsal entegrasyonu kurgulayan sosyalizasyonun biçimlenmesi ise değerlerle mümkündür. Bireysel olarak kazanılan değerler kümesi sosyalizasyon süreci ile ilgili sonuçları kapsar. Değerlerin kültürel yansılarının öznel ve nesnel bakımdan değerlendirilmesi mümkün olduğunda ise sanat ve eğitimi, -iletişim biçimleri ve toplumsal yapının tüketim referansları bakımından- sosyalizasyonun bir bileşeni olarak incelenebilir. Kültürel kırılmalar, toplumsal yapı, medya ve temsil biçimleri, gündelik hayatın pratiklerini iletişim ve tüketim ekseninde sanat ve tasarım merkezli bir kültürel dönüşüm sürecine mahkûm etmiştir. Sanatın ve günlük yaşam tasarımları ilişkisinin öne çıktığı böylesi bir kültürel kırılma ve iletişim biçimlerinin oluşturduğu sosyal dönüşüm, büyük ölçüde pedagojik dönüşümlerle birlikte bireyin sosyalizasyon sürecine de etki etmektedir. Söz konusu bu etki sanatın aynı zamanda toplumsal gücünü ve birçok disiplin üzerindeki etkisini ve bağlayıcılığını da göstermektedir. Kitle kültürü ve yeni medya ile değişen ve gelişen sosyal iletişim yöntemleri ve uygulamaları, sanatın yoğun biçimde sosyalizasyon aracı olarak kullanıldığını göstermektedir This study puts forward the importance of art in terms of its socialization in the formation of individual and social culture. When we try to read the distinctive of social and cultural features of our age, we see that science and pedagogy take into account that individual's talents and mental structure is decisive sociologically. In terms of social cohesion, in a structure where individual is at the center, socialization is seen as a tool for integration. Formalisation of socialization that makes up integration of social integration is possible through virtues. The cluster of virtues gained individually includes the effects related to the process of socialization. The cultural shadows of virtues can be studied in terms of contemporary consumption references of social pattern when it is possible to evaluate them subjectively and objectively. Within this context, the new culture, social pattern, media and its representation forms have confined the communication and daily routines to a process of cultural transformation centered in design and art along with communication. Such a social pattern and communication forms in which the relation of art and design stand out have some notable effects on pedagogical transformations. These effects show structural transformation statements for art and its teaching, foresights and expectations into question in addition to promoting the social strength of art and its effects on many disciplines. Social communication methods and applications that change and develop through mass culture and new media suggest that art is used asa tool for socialisation intensively
Source
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi DergisiVolume
4Issue
1URI
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRrMk16azVPUT09https://hdl.handle.net/20.500.12712/8719