Show simple item record

dc.contributor.authorUysal, Gürhan
dc.contributor.authorİpçioğlu, İsa
dc.date.accessioned2020-06-21T10:35:28Z
dc.date.available2020-06-21T10:35:28Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn1302-0064
dc.identifier.issn2458-8253
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T0RrM056QXc=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/8711
dc.description.abstractBu arastırma kaynak belirsizligi ve müsteri - tedarikçi arasındaki iliskisel degisime etkisini inceleme amacı tasımaktadır. Müsteri için kaynak belirsizligini olusturan üç etken vardır. Kaynak yogunlugu, Kaynak bulmada belirsizlik ve Kaynak baglantılandırılması. Arastırma için gerekli olan veriler bir anket yardımıyla Marmara Bölgesinde faaliyet gösteren 134 isletmeden elde edilmistir. Kaynak belirsizligi ile örgütler arası iliskisel degisime etkisini test etmek amacıyla bu arastırmada faktör, korelasyon ve regresyon analizleri kullanılmıstır. Analiz sonuçlarına göre, kaynak yogunlugu ve kaynak bulmada belirsizlik müsterinin tedarikçilerle kurdugu iliskisel degisime etki etmemekte, kaynak baglantılandırılması örgütler arası iliskisel degisimde belirleyici olmaktadır. Tek-yönlü Anova analizi sonuçları ise kaynak yogunlugu, kaynak bulmada belirsizlik ve kaynak baglantılandırılması faktörleri ile müsterinin faaliyette bulundugu sektör, kurulus yılı, ciro ve personel sayısı gibi kontrol degiskenleri arasında anlamlı bir farklılık olmadıgını ifade etmektedir.en_US
dc.description.abstractThis study explores the impact of resource uncertainty and relational exchange between customer and supplier. Resource uncertainty involves factors as resource concentration, resource availability uncertainty and resource interconnectedness. The necessary data has been collected from 134 companies in Marmara Region through a questionnaire. This study, therefore, adopts factor, correlation and regression analyses to test impact of resource uncertainty on relational exchange. Data analysis reveals that resource concentration and resource availability uncertainty do not have an impact on relational exchange between customer and supplier and resource interconnectedness influences relational exchange. Furthermore, One-way Anova tests demonstrate that resource concentration, resource availability uncertainty and resource interconnectedness do not significantly differentiate on control variables such as industry, foundation year, revenues and number of employees.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.subjectİşen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectOtelciliken_US
dc.subjectKonaklamaen_US
dc.subjectSpor ve Turizmen_US
dc.subjectHukuken_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectSiyasi Bilimleren_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectKadın Araştırmalarıen_US
dc.titleKaynak Bağımlılığı Teorisi’nin Kritik Bir Unsuru Olarak Kaynak Belirsizliği ve Müşteri -Tedarikçi Arasındaki İlişkisel Değişime Etkisien_US
dc.title.alternativeResource Dependence Theory: Impact of Resource Uncertainty on Relational Exchange between Customer and Supplieren_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage49en_US
dc.identifier.endpage60en_US
dc.relation.journalYönetim ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record