Yabancı Dil Öğretiminde Başarısızlığa Neden Olan Etmenler Üzerine Bir Araştırma
Özet
Yabancı dil öğretimi, önemini her geçen gün daha da artırmaktadır. Bu araştırmada, Samsun ilinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda yabancı dil öğretiminin durumu tespit edilerek, ilköğretim ve orta öğretim okullarında okutulan yabancı dil derslerinde başarısızlığa neden olan etmenler araştırılıp, nasıl daha başarılı olunabilir sorusuna yanıt aranmıştır. Araştırma sonucunda; yabancı dil öğretiminin, geleneksel yöntemler izlenerek ve ders kitaplarına bağlı olarak anlatıma dayalı sürdürüldüğü ve çağdaş eğitim araç-gereçlerin pek kullanılmadığı, sınıf mevcutlarının normal standartların çok üstünde olması nedeniyle özellikle sözlü iletişim becerisinin geliştirmesine yönelik uygulamaları gerçekleştirme olanağı bulunmadığı, öğretmen kadrolarının yetersiz olduğu, alan dışı öğretmenlerin ve diğer meslekten kişilerin İngilizce dersini verdikleri, öğrencilere yabancı dilin önemi ve kullanım alanlarıyla ilgili yeterli rehberliğin yapılmadığı, yabancı dil ders saatlerinin ve okutulacak yabancı dil sayısının yetersiz olduğu saptanmıştır. Tüm öğrencilerin yabancı dil öğretiminde başarıya ulaşmasını istiyorsak, her şeyden önce başarısızlığa neden olan olumsuz koşulları ortadan kaldırmak durumundayız. The importance of foreign language teaching is increasing day by day. In this study overall evoluation of the foreign language teaching at the state-owned schools in Samsun has been determined, and the problems causing failure in FLT at the primary and high schools and also possible ways teaching to success have been investigated. It has been reached out that old-fashioned traditional methods are still being utilized, and cours books are strictly followed. In addition, it has been observal that modern teaching equipment is rarely used. Furthermore, it is nearly impossible to practice communicative methodes due to excessive nember of students in a classroom. Based on the excuse of lack of enough nember of qualified teachers, unqualified language teachers having differents jobs are currently teaching at various schools. Guiding and counselling students on the merits of foreign language is not found, at desirable level convincing. It is clear that nember of the foreign language classes is not adequate. All in all, if the aim is to furnish students with success in foreign language, undesirable factors causing are the very first things to be removed.
Kaynak
Milli EğitimCilt
36Sayı
175Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TmpjNE1EVTE=https://hdl.handle.net/20.500.12712/8706