• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Yabancı Dil Öğretiminde Başarısızlığa Neden Olan Etmenler Üzerine Bir Araştırma

Tarih

2007

Yazar

Günday, Rıfat

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Yabancı dil öğretimi, önemini her geçen gün daha da artırmaktadır. Bu araştırmada, Samsun ilinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda yabancı dil öğretiminin durumu tespit edilerek, ilköğretim ve orta öğretim okullarında okutulan yabancı dil derslerinde başarısızlığa neden olan etmenler araştırılıp, nasıl daha başarılı olunabilir sorusuna yanıt aranmıştır. Araştırma sonucunda; yabancı dil öğretiminin, geleneksel yöntemler izlenerek ve ders kitaplarına bağlı olarak anlatıma dayalı sürdürüldüğü ve çağdaş eğitim araç-gereçlerin pek kullanılmadığı, sınıf mevcutlarının normal standartların çok üstünde olması nedeniyle özellikle sözlü iletişim becerisinin geliştirmesine yönelik uygulamaları gerçekleştirme olanağı bulunmadığı, öğretmen kadrolarının yetersiz olduğu, alan dışı öğretmenlerin ve diğer meslekten kişilerin İngilizce dersini verdikleri, öğrencilere yabancı dilin önemi ve kullanım alanlarıyla ilgili yeterli rehberliğin yapılmadığı, yabancı dil ders saatlerinin ve okutulacak yabancı dil sayısının yetersiz olduğu saptanmıştır. Tüm öğrencilerin yabancı dil öğretiminde başarıya ulaşmasını istiyorsak, her şeyden önce başarısızlığa neden olan olumsuz koşulları ortadan kaldırmak durumundayız.
 
The importance of foreign language teaching is increasing day by day. In this study overall evoluation of the foreign language teaching at the state-owned schools in Samsun has been determined, and the problems causing failure in FLT at the primary and high schools and also possible ways teaching to success have been investigated. It has been reached out that old-fashioned traditional methods are still being utilized, and cours books are strictly followed. In addition, it has been observal that modern teaching equipment is rarely used. Furthermore, it is nearly impossible to practice communicative methodes due to excessive nember of students in a classroom. Based on the excuse of lack of enough nember of qualified teachers, unqualified language teachers having differents jobs are currently teaching at various schools. Guiding and counselling students on the merits of foreign language is not found, at desirable level convincing. It is clear that nember of the foreign language classes is not adequate. All in all, if the aim is to furnish students with success in foreign language, undesirable factors causing are the very first things to be removed.
 

Kaynak

Milli Eğitim

Cilt

36

Sayı

175

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TmpjNE1EVTE=
https://hdl.handle.net/20.500.12712/8706

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.