• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Duyguları Güçlendirme Eğitimi Programının Annelerin Duygusal Zeka Düzeylerine Etkisi

Tarih

2004

Yazar

Çelik, Seher Balcı

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmada, annelere verilen Duyguları Güçlendirme Eğitiminin annelerin duygusal zeka düzeylerine etkisi incelenmiştir. Çalışmanın örneklemini 60 aylık çocuğu olan 20 anne oluşturmuştur. Araştırma da, öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen uygulanmış, 10 anne deney, 10 anne de kontrol grubunu oluşturmuştur. Annelerin duygusal zeka düzeyleri Yılmaz ve Ergin (1999) tarafından adaptasyonu yapılan Duygusal Zeka Ölçeği ile ölçülmüştür. Verilerin analizinde Mann Whitney U testi ve Wilcoxon testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular, Duyguları Güçlendirme Eğitiminin deney grubundaki annelerin duygusal zeka düzeylerini artırmada etkili bir yöntem olduğunu göstermiştir.
 
In this study, the effect of a training program for strengthening emotions on the emotional intelligence levels of mothers was examined. The sample of this study included 20 volunteer mothers, each of whom had a 60 month-old child. The pre-test and post-test experimental control group design was used, 10 mothers being the experimental group, while the other 10 being the control group.Mothers' emotional intelligence levels were measured by 'Emotional Intelligence Scale', adopted into Turkish by Yılmaz and Ergin (1999). Mann Whitney U Test and Wilcoxon Test were used to analyze the data. The results showed that the training program for strengthening emotions was an effective method to increase mothers' emotional intelligence level.
 

Kaynak

Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi

Cilt

3

Sayı

22

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnpBeE1qSXk=
https://hdl.handle.net/20.500.12712/8705

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.