Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, Rezan
dc.date.accessioned2020-06-21T10:35:24Z
dc.date.available2020-06-21T10:35:24Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.issn2147-9844
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24106/kefdergi.2360
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpNM016Y3pNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/8695
dc.description.abstractYapılan çalışma genel anlamda, sınıf öğretmeni adaylarının problem çözme süreçleri ile ilgili durumlarını ortaya koymayı hedeflemekle beraber özelde, problem çözme sürecinde kullandıkları stratejilerin belirlenmesi amaçlamaktadır. Çalışma, bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesi sınıf öğretmenliği ana bilim dalı üçüncü sınıfında öğrenim gören 126 katılımcı ile nitel olarak gerçekleştirilmiştir. Kendilerine sorulan ilkokul düzeyine uygun rutin bir problemin çözümünün incelenmesi ile elde edilen veriler Polya’nın problem çözme sürecinin basamakları doğrultusunda betimsel olarak analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlar, sınıf öğretmeni adaylarının çoğunlukla tahmin-kontrol, sistematik liste yapma ve ilkokul düzeyine uygun olmayan denklem kullanma stratejisini kullandıklarını, bir kısmının ise muhakeme etme ve diyagram kullanma stratejilerini tercih ettiklerini göstermektedir.en_US
dc.description.abstractThe study is aimed to reveal the statuses of prospective primary school teachers relevant to problem solving processes in general sense, it is actually aiming to determine the strategies they use in this process. The study had been realized qualitatively by 126 participants studying at third grade of primary school teaching department of a state university’s faculty of education. The data, obtained through the examination of the solution of a routine problem in primary school level directed to them, has been analyzed descriptively under stages by the problem solving process of Polya. The results indicate that they are generally using the strategies of guessing and checking, systematic listing and using equations and sometimes they prefer reasoning and using diagrams.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.24106/kefdergi.2360en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzelen_US
dc.titleSınıf Öğretmeni Adaylarının Problem Çözme Sürecinde Kullandıkları Stratejiler: Rutin Problem Çözme Durumlarıen_US
dc.title.alternativeThe Strategies Used by Prospective Primary School Teachers in the Process of Problem Solving: the Case of Routine Problem Solvingen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume27en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage85en_US
dc.identifier.endpage94en_US
dc.relation.journalKastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster