Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEraslan, Ali
dc.date.accessioned2020-06-21T10:35:19Z
dc.date.available2020-06-21T10:35:19Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFNU9EYzVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/8675
dc.description.abstractModel oluşturma süreçlerini ortaya çıkarmayı amaçlayan daha büyük bir çalışmanın bir parçası olarak bu araştırma ilköğretim öğretmen adaylarının model oluşturma etkinlikleri ve bunların matematik öğrenimine etkisi hakkında görüşlerini ortaya koymayı amaçlamıştır. Etkinliklerin hemen ardından küçük odak gruplarıyla video yardımıyla görüşmeler yapılmış ve bu görüşmelerin yazılı dökümü nitel araştırma teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre öğretmen adayları: (a) model oluşturma etkinliklerinin belirsizliğini, (b) matematik öğrenimine pozitif katkılarını, (c) ilköğretim ve diğer seviyelerde kullanılabilirliğini ve (d) etkili şekilde kullanılma biçimlerini ifade ederek hem yararlılıklarını hem de sınırlılıkları ve zorluklarını ortaya koymuşlardır.en_US
dc.description.abstractAs part of a larger body of research designed to explore the modeling processes of prospective mathematics teachers, this study aims to investigate the perceptions of prospective elementary mathematics teachers on model eliciting activities and their effects on mathematics learning. After activities completed, two focus groups of three have been interviewed and videotaped. The transcription of conversation of each group was examined and qualitatively analyzed for the common themes. Findings indicated that prospective mathematics teachers‘ perceptions toward working through a model eliciting activity are as follows: (1) ambiguity of model eliciting activities, (2) positive effects on mathematical learning, (3) their usability in any age and grade-level, and (4) ways to effectively use themen_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleProspective elementary mathematics teachers’ perceptions on model eliciting activities and their effects on mathematics learningen_US
dc.title.alternativeİlköğretim matematik öğretmen adaylarının model oluşturma etkinlikleri ve bunların matematik öğrenimine etkisi hakkındaki görüşlerien_US
dc.typeotheren_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage364en_US
dc.identifier.endpage377en_US
dc.relation.journalİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster