• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Exploring ELT Students' Perception of Mobile Phone through Figurative Language

Tarih

2016

Yazar

Şenel, Müfit

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmanın amacı İngiliz Dili Eğitimi lisans öğrencilerinin cep telefonlarına ilişkin algılarını ince-lemektir. Çalışmanın katılımcı grubunu Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi İn-giliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı'nda eğitim gören 3. ve 4. sınıflardan toplam 139 öğrenci oluştur-maktadır. Çalışma kapsamında katılımcılardan ,benzetme' sözsanatını kullanarak ,Cep telefonu .. gibidir' cümlesini hedef dilde tamamlamaları istenmiştir. Yapılan içerik analizinin sonuç-larına göre 139 öğrenciden 119'u çalışma için geçerli veri üretmiştir. Elde edilen bulgular öğrencile-rin cep telefonu algılarına ilişkin hem olumlu hem de olumsuz görüşler ortaya koyduğunu göster-mektedir; örneğin, %25.2'si cep telefonunu 'hayatın parçası', %18.5'i 'bağımlılık', %17.6'sı 'eğlence', %31.1'i 'faydalı bir gereç' ve %7.6'sı 'tehlikeli bir etken' olarak değerlendirmiştir. Çalışmanın son kısmında elde edilen bulguların pratik yansımaları ve İngilizce öğretmenleri için bazı öneriler su-nulmuştur.
 
The aim of this study is to investigate, analyze and evaluate the mobile phone perceptions of ELT students by the help of figurative language. The participants of this study are Grade 3 and Grade 4 students of ELT Department at Samsun 19 Mayıs University, Faculty of Education, involving 139 students in total. In this research students were asked to use ,simile' as a figurative language and complete the sentence ,Mobile phone is as <<as<<.' in the target language. According to content analysis, the results showed that only 119 of 139 students produced valid sentences, completing sentences considering their social environments and their daily lives. According to the classification of the sentences depending upon the responses of the students, five conceptual categories were identified. At the end of the study, students were found to have both positive and negative concepts about mobile phones; for instance25.2% developed figurative language for 'part of life', 18.5% for 'addiction', 17.6% for 'entertainment', 31.1% for 'useful device' and 7.6% for 'dangerous factor' categories. Implications are given and suggestions made for language teachers at the end. Most of these results indicate that students' preferences change depending upon whether they benefit from the use of mobile phones
 

Kaynak

Sakarya University Journal of Education

Cilt

6

Sayı

2

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpFM01UTXdNQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12712/8670

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.