• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hollywood Sinemasında OryantalizmOlgusuna Bir Bakış: Hidalgo (2004) Örneği

Tarih

2016

Yazar

Kılınç1, Uğur

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmada, Hollywood sineması filmlerinden biri olan Hidalgo (2004) filmi üzerinden "oryantalizm" olgusu incelenecektir. Çalışmanın amacı, oryantalizmin tarihsel ve epistemolojik yapısını ele almak ve bu birikimi, seçilen filmde yer alan oryantalist söylem pratikleri üzerinden incelemektir. Bu amaç kapsamında, ilk olarak oryantalizm olgusu ile ilişkili olan "kimlik" ve "temsil" kavramları incelenmektedir. Oryantalizm kavramını kuramsal bir yapıya yerleştirdiği kabul gören Edward W. Said'in düşünceleri bu incelemenin temelini oluşturmaktadır. Daha sonra, oryantalist söylem bağlamında kısaca Hollywood sinemasına değinilmektedir. Son olarak, Hollywood yapımlarından biri olan Hidalgo (2004) filmi eleştirel söylem çözümlemesi bağlamında incelenerek, bu filmdeki oryantalist söylemlerin sorgusu yapılmaktadır. Yapılan çalışma ile Batı'nın yüzyıllar önce yarattığı oryantalist söylemlerin 2000 yılı sonrası Hollywood sinemasında devam ettiği sonucuna varılmıştır.
 
In this study, the concept of "orientalism" will be analyzed through one of the Hollywood movies, Hidalgo (2004). The aim of this study is to discuss the historical and epistemological structure of orientalism in detail and analyze the data through the orientalist discourse that the movie embodies. In terms of this aim, the concepts of "identity" and "representation" will be studied as related concepts to orientalism in the first place. This study is based on the views of Edward W. Said who has been accepted to have established a theoretical structure for the concept of orientalism. Afterwards, Hollywood cinema will be mentioned briefly in terms of orientalist discourse. In conclusion, as one of the examples of Hollywood cinema, Hidalgo (2004) will be analyzed under the orientalist discourse reviewed in the context of critical discourse analysis. With this study, it has been concluded that the orientalist discourse created by the West centuries ago still continues to exist in Hollywood cinema after the year 2000.
 

Kaynak

Kültür ve İletişim

Cilt

19

Sayı

38

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpBMU16WXpNdz09
https://hdl.handle.net/20.500.12712/8669

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.