• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Web tasarımlı bir fen ve teknoloji materyalinin geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi

Tarih

2011

Yazar

Taş, Erol
Çepni, Salih

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmanın temel amacı, web tasarımlı bir fen ve teknoloji materyali geliştirerek, geleneksel öğretim ile web-destekli fen öğretimi metodunun ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin fen başarılarına ve bilişsel gelişimlerine olan etkisini araştırmaktır. Çalışmanın örneklemini, Trabzon-Yomra ilçesine bağlı bir ilköğretim okulunda öğrenim gören toplam 100 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama araçlarını oluşturan başarı testi, fen ve teknoloji tutum ölçeği ve kavram haritası tutum ölçeği, her iki gruba çalışmanın başında ön-test olarak, çalışmanın sonunda da son-test olarak uygulanmıştır. Çalışma sonunda, her iki grup için genel fen başarısı % 12 oranında artmasına rağmen (p.0,05), öğrencilerin bilişsel gelişim düzeylerinde önemli bir farklılığın olduğu gözlenmiştir. Bilişsel öğrenmeler bilgi düzeyinde deney grubu için % 32,2, kontrol grubu için % 29,2’dir. Buna karşın bu gelişme anlama düzeyinde deney grubu için % 39,16 olurken kontrol grubu için % 21,5 olmuştur. Bu sonuçlar, hem web-destekli hem de geleneksel öğretim metodunun öğrenci başarısını benzer miktarda arttırdığını göstermektedir. Tutum ölçeklerinden alınan verilerin değerlendirilmesi sonucu, uygulama sonunda her iki grupta yer alan ilköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersine karşı olan tutumlarında önemli bir değişikliğin olmadığı görülmüştür.
 
The purpose of this study was to investigate the effects of web-supported and traditional instruction approach ingluding science achievement and cognitive development in primary seventh class students. In addition, changes on students‘ attitudes towards science lessons in two groups were compared in the end of the study. The sample of this study consists of total 100 students at the Primary School of Yomra town in Trabzon. At the beginning of study, achievement test (AT), science attitude scale (SAS) and concept map attitude scale (CMAS) were treated to the two groups as pre-tests. Also, the same data collecting tools were applied to each group at the end of the study. In conclusion, students‘ achievement increased by 12% in favour of experiment group at (p<0,05). Although cognitive development at knowledge level of cognitive domain was 32,2% in the experiment group and 29.2% in the control group, this development at comprehension level was 39,16% in the first group and 21.5% in the second group, respectively. These results revealed that general student achievement increased at similar ratios in both groups. In terms of the results obtained from attitudes scales, it was seen that the students found in the two groups did not show a positive change towards science lesson.
 

Kaynak

Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Cilt

24

Sayı

1

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRVMk1UZzVPUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12712/8648

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.