Show simple item record

dc.contributor.authorDoğan, Seden
dc.contributor.authorErkan, İsmail
dc.date.accessioned2020-06-21T10:35:03Z
dc.date.available2020-06-21T10:35:03Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1305-970X
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpRd05UTXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/8594
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Z kuşağının sosyal medya kavramına yönelik algılarını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda metafor analizine başvurulmuş, turizm fakültesinde lisans eğitimi alan 99 öğrenciden elde edilen veriler incelenmiştir. Analiz sonucunda 53 geçerli metafor tespit edilmiş, bu metaforlardan 19’unun olumlu, 34’ünün olumsuz anlam içerdiği tespit edilmiştir. Olumlu metaforlar arasında en çok kullanılan ifadeler “dünya”, “hayat”, “bağ” gibi kelimeler iken, olumsuz metaforlar arasında en çok kullanılan ifadelerin “kuyu”, bulaşıcı hastalık”, “girdap” gibi kelimelerin olduğu tespit edilmiştir. Çalışmanın sonuçları hem teorik hem de pratik açıdan değerlendirilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to identify the perceptions of generation Z towards social media concept. With this aim, a metaphor analysis has been applied, and the data obtained from 99 university students who are studying at tourism faculty (bachelor degree). The results show that there are 53 valid metaphors; 19 of these metaphors are considered positive while 34 of them are considered negative. Among the positive metaphors, the most common ones are identified as: “world”, “life”, “connection”. Among the negative metaphors, the most common ones are identified as: “well”, “contagious disease”, “eddy”. Both theoretical and practical implications are discussed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleZ Kuşağının Sosyal Medyaya Yönelik Algılarının Metafor Analizi Yoluyla İncelenmesien_US
dc.title.alternativeExploring the Perceptions of Generation Z towards Social Media through Metaphor Analysisen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issueSpecial Issue on Business and Organization Research November 2019en_US
dc.identifier.startpage147en_US
dc.identifier.endpage155en_US
dc.relation.journalJournal of Yasar Universityen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record