Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYaman, İsmail
dc.date.accessioned2020-06-21T10:35:02Z
dc.date.available2020-06-21T10:35:02Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2528-9527
dc.identifier.issn2528-9535
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpJM05ESXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/8590
dc.description.abstractEnglish holds a lingua franca status all around the world today and foreign language education in most countries is primarily based on English. As a result of this high popularity of English lan-guage, primary school students now take English course as of Grade 2 in state schools in Turkey. Furthermore, private schools mostly offer English course as of Grade 1 or even kindergarten. This recent policy of low-age exposure to English has its roots in the ‘critical age’ principle. This qualita-tive study aims to explore the perceptions of primary school students ranging from Grade 2 to Grade 4 as to English through students-generated drawings. 268 students from three different primary schools (state) in Samsun, Turkey participated in the study and were asked to simply draw about English. Drawings here constitute the major data collection tool for the study and are intend-ed to uncover the feelings or opinions of this low-age group of students about English. The collected drawings were handled through content analysis; and then the gathered data were coded and cate-gorized as different images for the notion ‘English’. Objects, interaction, English class, English course book, English teacher, etc. are among the most frequently depicted images. The qualitative findings of this study may be quite important considering the need to see the reflections of the recently-offered early English courses on young English language learners.en_US
dc.description.abstractİngilizce bugün dünyanın her yerinde bir ortak iletişim dili statüsüne sahiptir ve çoğu ülkede yabancı dil eğitimi birincil olarak İngilizce üstüne kuruludur. İngilizcenin bu şekilde yüksek bir statüye sahip olması sonucu bugün Türkiye’de ilkokul öğrencileri artık devlet okullarında 2. sınıf-tan itibaren İngilizce dersi almaya başlıyor. Ayrıca, özel okullar çoğunlukla 1. sınıf ve hatta anao-kulu seviyesinde İngilizce dersleri sunmaktadır. Bu erken yaşta İngilizceye maruz kalma politikası-nın kökleri ‘edinim eşiği’ ilkesine dayanmaktadır. Bu nitel çalışma, 2. ve 4. sınıf arası ilkokul öğ-rencilerinin İngilizceye yönelik algılarını öğrencilerin yaptıkları çizimler üzerinden incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmaya Samsun'da bulunan üç farklı ilkokuldan (devlet) toplam 268 öğrenci katıldı ve katılımcılardan sadece İngilizce denince akıllarına ilk gelen şey(ler)i çizmeleri istendi. Bu bağlamda çizimler, çalışma için temel veri toplama aracını oluşturmaktadır ve bu sayede erken yaş grubundaki öğrencilerin İngilizce hakkındaki duygularının ya da fikirlerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Toplanan çizimler içerik analizine tabi tutulmuş ve daha sonra elde edilen veriler kodlanıp ‘İngilizce’ kavramı için farklı imgeler olarak sınıflandırılmıştır. Nesneler, karşılıklı etkile-şim, İngilizce dersi, ders kitabı, İngilizce öğretmeni vb. en sık çizilen imgeler arasındadır. Bu nitel çalışmanın bulguları, erken yaşta sunulan İngilizce derslerinin İngilizce öğrenen çocuklar üstün-deki yansımalarını görme bağlamında oldukça önemli sonuçlar ortaya koymaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.titleExploring Primary School Students’ Perceptions of English through Their Drawingsen_US
dc.title.alternativeİlkokul Öğrencilerinin İngilizceye Yönelik Algılarının Çizimler Aracılığıyla İncelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue14en_US
dc.identifier.startpage411en_US
dc.identifier.endpage431en_US
dc.relation.journalOPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster