Show simple item record

dc.contributor.authorKüçük, Salim
dc.date.accessioned2020-06-21T10:34:56Z
dc.date.available2020-06-21T10:34:56Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn1303-8451
dc.identifier.issn2459-1912
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TmpFNE1qWTI=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/8552
dc.description.abstractTürkçe eğitimi ve öğretiminde, soru kavramına ölçme ve değerlendirme açısından yaklaşılmakla beraber bu kavramın eğitim psikolojisiyle olan bağlantısı üzerinde gereğince durulmamıştır. Sorun yazılı anlatım olduğunda soru kavramı nedense önemini yitirmiş ve ikinci plana atılmıştır. Oysa Türkçe eğitiminin altyapısını oluşturan yazılı anlatıma karşı öğrencileri güdülemede, yani yönlendirmede öğretmenin sınıf içerisinde yönelteceği soruların özel bir önemi vardır. Ancak mevcut uygulamalar bu gerçeğin önemli ölçüde göz ardı edildiğini ortaya koymakta ve bu hususta ders kitaplarının oldukça yetersiz olduğu gözlenmektedir. Türkçe eğitiminde, yazılı anlatımı sorularla yönlendirme açısından tasvirle ilişkilendirerek incelemeyi ve yeni bir bakış açısı ortaya koymayı hedefleyen disiplinler arası nitelikteki bu çalışmada sorun, örneklerle somutlaştırılmaya çalışılmıştır. MEB’e bağlı ilköğretim okullarında 2004-2005 eğitim-öğretim yılında okutulmuş olan ilköğretim birinci ve ikinci kademe Türkçe ders kitapları yöntem yönünden incelenerek eksikler belirlenmiş, öğretim programıyla ders kitaplarının örtüşme derecesi karşılaştırılmış, yazılı anlatımda soru sormanın ve yönlendirmenin önem ve gereğine işaret edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn Turkish language teaching and education, although the concept of “question“ has always been studied from the education and comparison point of view, its relationship with educational psychology hasn‘t been adequately deliberated. When the question is “written exposition“, the matter of “question“ always loses its importance and gains a secondary importance for some reason or other. However, in order to motivate the students for written exposition which is the basis of Turkish language education, teacher‘s questions have a special significance. However, current applications made it clear that this truth is paid insufficient attention and the coursebooks are also rather not sufficient. The problem of this interdisciplinary study, which has the aim to analyze the question directed written exposition related with the description in Turkish Language Education and to put forth a new point of view, is tried to be concretized . Primary Education first and second level Turkish course books used in the schools of Ministry of National Education in 2004-2005 school year were analyzed according to the methods they used and their deficiencies were defined. On the other hand, the overlap of the curriculum and coursebooks were compared, the necessity and importance of questioning in written exposition were underscored.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleTürkçe Öğretiminde Yazılı Anlatım Çalışmalarının Sorularla Yönlendirilmesien_US
dc.title.alternativeDirecting Written Exposition Studies with Questions in Turkish Language Teachingen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage181en_US
dc.identifier.endpage200en_US
dc.relation.journalTürk Eğitim Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record