dc.contributor.author | Turan, İbrahim | |
dc.date.accessioned | 2020-06-21T10:34:52Z | |
dc.date.available | 2020-06-21T10:34:52Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.issn | 2587-1854 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRVeE56azJOZz09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12712/8525 | |
dc.description.abstract | İnsan haklarıvetemelözgürlükleraçısından değerlendirildiğinde,dineğitimi ve öğretimikonusunda dünyada farklı uygulamaların olduğu görülmektedir. Bu konu, bazı ülkelerde laiklik gerekçesi ile eğitim sistemi içerisinde yer al? mazken, bazılarında seçmeli, diğer bazılarında ise, zorunlu dersler arasında yer almaktadır. Din eğitimi meselesi Türkiye’de de benzer nedenlerle, Cum? huriyetin kuruluşundan beri tartışma konusu olmuştur. Konu, bilimsel bir yaklaşımla değerlendirilmek yerine, genellikle ideolojik ve politik kaygılarla elealınmış,bunedenledeçoğuzamanhukukiaçıdansorunlubiralanolarak görülmüştür. İşte bu makalede, din eğitiminin hukuki temelleri ele alınmaktadır. Bu bağ- lamda öncelikle din ve vicdan özgürlüğünün tanımı ve kapsamı ele alınmış, ardından da ulusal ve uluslararası hukuk açısından din eğitiminin temelleri ortayakonulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | Whenreligiouseducationisevaluatedintermsofhumanrightsandfun‐ damentalfreedoms,itisseenthattherearevariouspracticesinreligioused‐ ucation in the world. While in some countries this subject do not exist be‐ causeofsecularisizmineducationalsystemandittakesplaceinsomecoun‐ tries as an optional course, and in some other countries as a mandatory course. It is also a controversial issue in Turkey because of similar reasons since the very beginning of the establishment of Republic. Instead of being evaluatedonthebasisofscientificperspective,ithasbeengenerallyevaluat‐ edideologicalandpoliticalconsiderations.Therefore,ithasbeenseenlegally asaproblematicareathroughoutRepublicperiod. This article examines the legal bases of the religious education. In this con‐ text,itfocusesonthedefinitionandcontentoffreedomofreligionandcon‐ scienceandtriestoinvestigatelegalbasesofreligiouseducationinnational andinternationallawperspective. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Din Bilimi | en_US |
dc.title | Ulusal ve uluslararası hukuk açısından Türkiye’de din eğitiminin yasal dayanakları | en_US |
dc.title.alternative | The legal bases of religious education in Turkey in terms of national and international law | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | OMÜ | en_US |
dc.identifier.volume | 0 | en_US |
dc.identifier.issue | 32 | en_US |
dc.identifier.startpage | 77 | en_US |
dc.identifier.endpage | 109 | en_US |
dc.relation.journal | Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |