Hasta öğrenim gereksinimlerinin belirlenmesi
Özet
Amaç: Bu çalışma bir üniversite hastanesi dahiliye kliniklerinde yatan hastaların öğrenim gereksinimlerinin belirlenme- si amacı ile yapılmıştır. Yöntem: Araştırma Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi dahiliye kliniklerinde Ocak-Mart 2009 tarihleri arasında taburcu olacak 173 hasta ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve Hasta Öğrenim Gereksinimleri Ölçeği (HÖGÖ) kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmaya katılan hastaların HÖGÖ puan ortalaması 204.2623.85, en yüksek önemlilik düzeyini 4.12 ile ilaçlar ve yaşam kalitesi alt boyutları oluşturmuştur. Sonuç: Araştırma sonucunda hastaların öğrenim gereksinimlerinin yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Aim: This study is conducted to determine the learning needs of the patients staying at internal diseases clinic of a university hospital. Method: The research is conducted among the 173 patients, who will be discharged, in the internal diseases clinics Atatürk University Medical Faculty Hospital between January-March 2009. Personal Information Form and Patient Learning Needs Scale (PLNS) are used for data collecting. Results: PLNS point average of the patients who has participated in research is 204.26±23.85 and the highest importance level is of drugs and life quality sub-dimensions with 4.12. Conclusion: As a result of the research it is founded that learning needs level of the patients is high.
Kaynak
Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi (. İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi)Cilt
21Sayı
1Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRVMk5Ea3pNdz09https://hdl.handle.net/20.500.12712/8523